Slutsteg + Bas Clio II ph3
Moderator: Forumpolisen
-
Slutsteg + Bas Clio II ph3
Tjenare! Jag skulle behöva lite råd angående kopplandet av slutsteget. Det ska driva en 12" bas, bara, och vad jag fattar det som så finns det inga "klara" lågnivå kontakter i original stereon? Kan man koppla högnivå istället då (om det finns?)?
Hört att det inte är lika bra, men min far kör med det och det dunkar rejält... Vad ska jag göra, byta stereo till en jag vet säkert har lågnivå utgångar, eller högnivå? Det är min första reanult så vet inte vad är bäst...
Sedan hr jag en fråga till, går det att koppla rattstyrningen till en ny stereo eller får jag nöja mig med lira manuellt framöver om det inte löser ig med original?
Tacksam för alla svar!
Hört att det inte är lika bra, men min far kör med det och det dunkar rejält... Vad ska jag göra, byta stereo till en jag vet säkert har lågnivå utgångar, eller högnivå? Det är min första reanult så vet inte vad är bäst...
Sedan hr jag en fråga till, går det att koppla rattstyrningen till en ny stereo eller får jag nöja mig med lira manuellt framöver om det inte löser ig med original?
Tacksam för alla svar!
- Jolle_Pborn
Re: Slutsteg + Bas Clio II ph3
Enligt mitt tycke så är det bäst att köpa en annan stereo då den som sitter orginal är riktigt dålig.Lillgrabben wrote:Tjenare! Jag skulle behöva lite råd angående kopplandet av slutsteget. Det ska driva en 12" bas, bara, och vad jag fattar det som så finns det inga "klara" lågnivå kontakter i original stereon? Kan man koppla högnivå istället då (om det finns?)?
Annars finns detta om du nu vill ha kvar orginal:
http://www.mds.se/?artnr=2860402
Här finns en tråd om rattstyrning:Lillgrabben wrote:Sedan hr jag en fråga till, går det att koppla rattstyrningen till en ny stereo eller får jag nöja mig med lira manuellt framöver om det inte löser ig med original?
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... php?t=4624
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
-
Tack så mycket Joel, dig har man nytta av checkar vidare imorgon får se hur det går, ska trots allt bygga lådan innan jag drar kablaget, men byter nog till en annan stereo som du sa, men hur blir det med den displayen som tillhör original stereon eftersom den inte sitter på själva stereon:S?
Tackar för svaret!
Tackar för svaret!