Miles Per Hour - Eriksbergshallen GBG 10-12 Nov 2006

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

kmfdm

Miles Per Hour - Eriksbergshallen GBG 10-12 Nov 2006

Post by kmfdm »

Sicken tur att jag inte kastade lokalblaskan "Tidningen HISINGEN"!

Citerar lite ur blaskan för er som är intresserade!
Aldrig tidigare har det visats så många sport och prestigebilar samtidigt i Skandinavien, som man får se helgen den 10-12 november på sport och prestigebilsmässan Miles Per Hour på Eriksbergshallen i Göteborg. De absolut bästa varumärkena har redan anmält sig, jämfört med Bilsalongen i STHLM som arrangerades i april, så har vi redan ett bättre utbud och fler sport- och prestigebilar representerade på MPH säger Lars Holst, VD för Expo Management som arrangerar mässan. Mässan är helt unik då det aldrig tidigare i Skandinavien har visats så många sport och prestigebilar samtidigt. Några av de varumärken som redan är anmälda är Ferrari, Maserati, BMW, Porsche, Lamborghini, Lexus, Jaguar, Bentley, Corvette, Aston Martin, Dodge Viper, Cadillac, Audi med flera. Vi kommer att ha flera Sverigepremiärer och det ryktas om att vi får hit två mycket unika bilar, vi kan dock inte säga mera om detta just nu, säger Lars Holst. Förutom mässan kommer ett flertal aktiviteter och tävlingar att genomföras. Varje dag bjuds det också på intressant bilhistoria kring varje varumärke samt olika former av seminarier, ansvarig för detta är Peter Sundfeldt känd från Motorjournalen i TV5. Mässan är baserad på konceptet Milesperhour som årligen lockar över 200 000 personer i London.

Åsså finns det en bild på en röd Viper SR10 Roadster.

Så, tanka bilarna å åk till GBG! Det kan det vara värt. För en gångs skull har man gångavstånd till något :lol: :lol: :lol:

Tänk om det skulle dyka upp en ny Renault Alpine :shock:
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Barbapappa

Post by Barbapappa »

Trevligt! Då har man nåt bilrelaterat att se fram emot när det är det är kallt och tråkigt ute. 8) Någorlunda nära och bra också. :)
Peter Karlsson - Göteborg
Min Clio Sport är såld!
Nu är det Lupo GTI som gäller.
Johan

Post by Johan »

Det kanske vore värt ett besök. Man kanske får träffa andra Renault intresserade. :D
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
kmfdm

Post by kmfdm »

Ja, kanske en oplanerad mini-Renault träff mitt i höstrusket. Vi kan jämföra med bilsalongen i Paris :lol:
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

Johan

Post by Johan »

kmfdm wrote:Ja, kanske en oplanerad mini-Renault träff mitt i höstrusket. Vi kan jämföra med bilsalongen i Paris :lol:
Det låter orättvist att jämföra. Som att jämföra med en Estafette och en R26(F1-bil). :lol:
Men skulle vara trevligt att träffas i höstrusket. :D
Johan Larsson, Säffle
kmfdm

Post by kmfdm »

Hmmm...Inget går förmodligen upp emot Paris bilsalong, men GBG är trevligt det med, och om MPH-mässan har en massa exklusiva utställare så kanske det är en tillställning som heter duga för att vara i Sverige?!?
Maserati är ju aldrig fel :P Även om det inte är en Renault
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

Johan

Post by Johan »

kmfdm wrote:Maserati är ju aldrig fel :P Även om det inte är en Renault
Armani är inte så illa heller. :P
Johan Larsson, Säffle
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Om man hade äkligt med peng så vore Astin-Martin och Masserati högt på önskelistan :lol: :lol:
De modellerna är ju också tillverkade i förhållandevis många ex så man kan våga satsa lite mera på banan tillskilnad från Alpinen jag har som bara finns utsläppt i 14ex
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
kmfdm

Post by kmfdm »

Dennis wrote:Om man hade äkligt med peng så vore Astin-Martin och Masserati högt på önskelistan :lol: :lol:
De modellerna är ju också tillverkade i förhållandevis många ex så man kan våga satsa lite mera på banan tillskilnad från Alpinen jag har som bara finns utsläppt i 14ex
Ta med Alpinen å kom å titta :P
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Vid den tiden har Alpine'n gått i ide för vintern :D Men det blir nog en finalrunda till Tjockhult och besöka Brabil träffen 10 september,ett himla bra initiativ :lol:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
kmfdm

Post by kmfdm »

Verkar bli en intressant höst med mkt bil!
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=37123
Nu har även Auto Motor Sport vaknat...Hisingsblaskan var några veckor före med nyheten :lol:
Bara att boka in i kalendern :D Eller hur???!!?
Hemsidan:
http://www.mph.nu/
Tanka Renault´n å ta en tripp till GBG!
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

kmfdm

Post by kmfdm »

Det börjar närma sig...inga :lol: "otrogna" som skall dit å titta på andra märken? Maserati :shock: Första drömbilen...men så kom man på andra tankar.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

Johan

Post by Johan »

kmfdm wrote:Det börjar närma sig...inga :lol: "otrogna" som skall dit å titta på andra märken? Maserati :shock: Första drömbilen...men så kom man på andra tankar.
Det skulle vara fränt att ta på sig den grå Renault Sport jackan med en blå F1 tröja under och på huvudet en blå F1 keps. Sen skulle man gå fram till Ferrari's monter och fråga hur gick det i F1 VM. :twisted:
Det skulle nog bli samma reaktion som imorse på jobbet när jag sa att svetarna skulle lära sig att svetsa. Röntgade en svetsskarv igår kväll och hittade fel i denna svetsskarv. :evil:
Sa något om den som hade gjort den visuellakontrollen av svetsskarven, att denna borde byta ut sina porslinsögon mot ett par nya. :evil:
Nog om det.
Det jag ser mest fram emot är att få träffa Renault-damerna som var nyligen i Paris och prata en massa upplevelser om bilsalong mm. :D
Johan Larsson, Säffle
kmfdm

Post by kmfdm »

Såg att om man tecknar en prenumeration på AMS (4 nr för 100kr) på MPH så har man chansen vara med i dragningen om att få låna nån Porsche av nåt slag en helg. Undrar om det gäller prenumeranter åxxå?

Blir säkert en hel del att titta på, även om det inte är med nån Renault (vad jag vet). Lämna snömassorna i öster å kom till GBG :wink:
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

Johan

Post by Johan »

kmfdm wrote:Såg att om man tecknar en prenumeration på AMS (4 nr för 100kr) på MPH så har man chansen vara med i dragningen om att få låna nån Porsche av nåt slag en helg. Undrar om det gäller prenumeranter åxxå?

Blir säkert en hel del att titta på, även om det inte är med nån Renault (vad jag vet). Lämna snömassorna i öster å kom till GBG :wink:
Jag tar gärna med en skyffel med det där som du har hört talas om. :lol:
Har ca 2 cm snö här och isigt.
Johan Larsson, Säffle
Post Reply