Megane som låter konstigt??
Moderator: Forumpolisen
Megane som låter konstigt??
Hej!
Har en megane touring 05a som jag har lite frågor om. , Vet inte om det är något fel på den eller om det skall låta som det gör men jag tänkte att det är lika bra att fråga.,
1. när man startar bilen och den är kall så hörs ett litet gnynande ljud .. Liknande som en elmotor som sjysterar något i motorn detta ljud hörs kanske under 15-30 sekunder i pulser..
2. När man kör iväg med bilen efter start så hörs en serie svagt klunkande ljud ca 4 st låter som om det våre någon broms eller liknande??
Någon som har hört liknande symptom eller har någon anning om vad det kan vara ?
// calle
Har en megane touring 05a som jag har lite frågor om. , Vet inte om det är något fel på den eller om det skall låta som det gör men jag tänkte att det är lika bra att fråga.,
1. när man startar bilen och den är kall så hörs ett litet gnynande ljud .. Liknande som en elmotor som sjysterar något i motorn detta ljud hörs kanske under 15-30 sekunder i pulser..
2. När man kör iväg med bilen efter start så hörs en serie svagt klunkande ljud ca 4 st låter som om det våre någon broms eller liknande??
Någon som har hört liknande symptom eller har någon anning om vad det kan vara ?
// calle
-
Hej!
Jag har också haft en Megane touring 05 med missljud och en massa andra problem. När jag startade så knackade det svagt i pulser men det blev värre och värre, tillslut förde det ett jäkla liv, de bytte startmotor, hjälpte ej, de bytte AC-kompressor, hjälpte ej, sista budet var att det var det variabla kamaxeldrevet som inte var jyst. Vet ej om det var felet då jag krävde omleverans av bilen. Krockkudden hade då varit ur funktion tre gånger plus div andra småfel.
//Magnus
//Magnus