Laguna II skolan del 2
Moderator: Forumpolisen
Laguna II skolan del 2
Hur man fixar lyset i klimatordisplayen,detta verkar vara ett standard fel på dessa bilar. Gör så här.
Öppna askoppen och dra uppåt,så den lossnar..
för in händerna under kortläsaren dra ut hela vik åt sidan.
för att ta bort hela klimatkontrollen sitter 2 "pluttar" i nederkant stoppa in ett finger och lyft upp en metalbygel som finns på varsin sidasedan sitter det några kablar på baksidan som tas bort sedan är hela enheten lös
plocka bort alla plast bitar så ni kommer in i den sitter med låsklipps tills ni är framme vid kretskortet. i övre högra hörnet finns ett motstånd som heter 101 är kalllödning där , min lödde jag både uppe och nere... så nu funkar det perfekt..Tack christer bilder finns här pilen visar felet..
http://blatter.com/guni/lagi4.jpg
Öppna askoppen och dra uppåt,så den lossnar..
för in händerna under kortläsaren dra ut hela vik åt sidan.
för att ta bort hela klimatkontrollen sitter 2 "pluttar" i nederkant stoppa in ett finger och lyft upp en metalbygel som finns på varsin sidasedan sitter det några kablar på baksidan som tas bort sedan är hela enheten lös
plocka bort alla plast bitar så ni kommer in i den sitter med låsklipps tills ni är framme vid kretskortet. i övre högra hörnet finns ett motstånd som heter 101 är kalllödning där , min lödde jag både uppe och nere... så nu funkar det perfekt..Tack christer bilder finns här pilen visar felet..
http://blatter.com/guni/lagi4.jpg
Last edited by Tony on 09 Aug 2008, 13:41, edited 1 time in total.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Jag blev åxå lurad av den röda sladden sk*t i den,Jag bara lödde motståndet igen,tog aldrig bort det bara värmde med lödkolv och la dit lite tenn..... Lycka till
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Man får tacka för det utomordentliga tipset. Har försökt fixa detta länge med tex bildemonteringar men fått hem enheter med samma fel?? Jublade när jag såg detta tips, jag var helt säker att det måste vara detta eftersom jag kunde få displayen att lysa genom att trycka lite försiktigt på kretskortet. Mitt motstånd var helt löst på ena sidan.....snacka om kallödning!! Men nu lyser den som en julgran.
Tack än en gång
Tack än en gång
Thomas Lindbjörn
Renault Laguna 2.0T 2003
Renault Laguna 2.0T 2003
Är ett väldigt typiskt LagunaII fel ,så jag är jätte glad att kunna hjäpa till...Thomy wrote:Man får tacka för det utomordentliga tipset. Har försökt fixa detta länge med tex bildemonteringar men fått hem enheter med samma fel?? Jublade när jag såg detta tips, jag var helt säker att det måste vara detta eftersom jag kunde få displayen att lysa genom att trycka lite försiktigt på kretskortet. Mitt motstånd var helt löst på ena sidan.....snacka om kallödning!! Men nu lyser den som en julgran.
Tack än en gång
-
vet inte,är inte insatt i Lag I, men efterson annat lägger av kan det nog vara något värre....Laguna -96 Kombi RXE wrote:Jag har ett liknande problem, displayen glappar och blir svart.
När displayen är svart så lägger fläkten av. Sen kan displayen tända till igen, och då står den på 21 C och auto.
Kan det vara samma fel?