Sista vängen före vintern-->NATTORIENTERING

Renaulter 25 år eller äldre.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
mange
Forumpolis

Sista vängen före vintern-->NATTORIENTERING

Post by mange »

Japp nu blir det det sista innan avställning ska åka MHS nattorientering i Norrtäljetrakten i helgen ... har åkt det varje år sedan jag fick körkortet, innan det i baksätet på pappas bi och det har alltid varit sk*tkul[:D][:D]....iår så blir det CV för min del och 1093 för farsan så det är bara att hålla tummarna att man kommer före farsan i resultatlistan[:D].
så imorgon blir det till att skruva på extraljusrampen (3 st marchal fantastic, med dessa ser man som katten i mörkret[:D]) på CV´n och kolla lite olja och så sen är det bara att åka.....
t80196
Forumpolis
Firstname: Mats
Surname: Grimme

Post by t80196 »

Vann du i år oxå???
mange
Forumpolis

Post by mange »

Nä ingen vinst vi kom 4'a och före farsan som kom 6'a så vi är glada ändå[:D]
Och nästa år hoppas jag att det är en floride med å tampas????
Mathias
Forumpolis

Post by Mathias »

Tjenare!
Grattis till placeringarna. Måste nog själv ta och åka den där nattorientering någon gång. Det låter ju spännande, men kräver väl en bra kartläsare förmodar jag [:D]

Förresten har din far skaffat en Doffe 1093? [:)]
mange
Forumpolis

Post by mange »

Ja nattorienteringen är värd att åka... en kartläsare är ett måste men farsan din kan väl läsa karta[:D] det är bara att boka till nästa år (brukar vara i slutet av september).
Ja Farsan köpte mats 1093 i våras.... Det är en kul bil antingen kommer det bistra kommentarer att man hottat upp den med ränder eller så vet dom vad det är och blir helt lyriska[:D]
t80196
Forumpolis
Firstname: Mats
Surname: Grimme

Post by t80196 »

Nä nattorientering är ingenting att åka i cab, det fegar jag på. Åkte för 2 år sen i min gammelmerca, lyckades med konststycket att komma näst sist.....
Mathias
Forumpolis

Post by Mathias »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by mange</i>
<br />Ja nattorienteringen är värd att åka... en kartläsare är ett måste men farsan din kan väl läsa karta[:D] det är bara att boka till nästa år (brukar vara i slutet av september).
Ja Farsan köpte mats 1093 i våras.... Det är en kul bil antingen kommer det bistra kommentarer att man hottat upp den med ränder eller så vet dom vad det är och blir helt lyriska[:D]
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Får ta och satsa på det nästkommande år. Jag, farsan och en R10, men man kanske skulle behöva starkare ljusarrangemang[?] [:D]

Har Mats sålt sin 1093? Där ser man. Jag som trodde att han aldrig skulle sälja den bilen [:D] Den är ju fantastiskt fin och dessutom unik. Bra gjort att din far använder bilen, det hade jag nog knappt vågat om jag hade ägt en 1093 [8D]
mange
Forumpolis

Post by mange »

Ja de e klart du skall åka....man klarar sig med original strålkastare (farsan brukar åka sin cv med 6 volt) men det är ju tufft med extraljus[:D]

man måste våga att köra med den annars hade han kunnat köpt leksmodellen [:D]
Mathias
Forumpolis

Post by Mathias »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by mange</i>
man måste våga att köra med den annars hade han kunnat köpt leksmodellen [:D]
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Rätt inställning! [:D] [8D]
Post Reply