Startspärr. som visade sig vara trasig relä.

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
A-K

Startspärr. som visade sig vara trasig relä.

Post by A-K »

Kom ut till bilen idag o då går den precis att öppna med fjärren, men sen e den tvärdöd. Ringer efter bärgare via renault assistans. o när han kommer försöker vi med starthjälp, men startmotorn slår av. Får reda på av en som går förbi att bilen tydligen blinkat med blinkersen inatt. Har haft tomt batteri tidigare, men då har den startat. Idag fick bilen bärgas till verkstaden och jag fick en hyrbil i 5 dagar eftersom de ej kunde kolla den inom 4 h.

Ngn som haft detta problem o vet vad som e fel?

Börjar fasa för vad den bilen kommer kosta mig, och det e stor risk att jag säljer den snart.

Tyvärr säger jag en sak, Aldrig Renault igen.
kmfdm

Post by kmfdm »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by A-K</i>
<br />Kom ut till bilen idag o då går den precis att öppna med fjärren, men sen e den tvärdöd. Ringer efter bärgare via renault assistans. o när han kommer försöker vi med starthjälp, men startmotorn slår av. Får reda på av en som går förbi att bilen tydligen blinkat med blinkersen inatt. Har haft tomt batteri tidigare, men då har den startat. Idag fick bilen bärgas till verkstaden och jag fick en hyrbil i 5 dagar eftersom de ej kunde kolla den inom 4 h.

Ngn som haft detta problem o vet vad som e fel?

Hade du inte nåt elfel så dom bytte nån kabelmatta i din bil? Kanske det som spökar...fukt i nåt relä? Illa illa, inte qul [xx(]

Börjar fasa för vad den bilen kommer kosta mig, och det e stor risk att jag säljer den snart.

Tyvärr säger jag en sak, Aldrig Renault igen.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
A-K

Post by A-K »

Jo, de bytte kabelmatta till gaspedal o sen Spjällhuset. Nu var det Relät till bränsleinsprutningen, så nu e man 2600 kr fattigare och bilen kommer jag sälja till våren elelr nästa höst, iaf innan jag måste byta kamrem, för bilen kostar mig för mkt. Hoppas bara inte den går i sönder mer nu, fattas bara att den ej går igenom besiktningen den 2/8.
Post Reply