Renault i Paris?

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
kmfdm

Renault i Paris?

Post by kmfdm »

Hallo!
Skall till Paris i Augusti. Så, finns det nån som har info om tex nåt museum där det finns gott om Renault...eller andra Renaultgrejor som man som "renault-freak" inte bör missa!?!
Butiker där dom säljer prylar (kläder, modellbilar etc).
Taxam för all info ni vill dela med er av [:D]
SiteAdmin

Post by SiteAdmin »

Kolla nya numret av Renommé som förhoppningsvis utkommer innan 1/7
kmfdm

Post by kmfdm »

Okidoki, inga heta tips "live"?
[:)] Sätt fart på redaktör´n och distributören åxxå [;)]
BRN

Post by BRN »

Jodå!
Som jag skrev i en annan tråd; jag var i Paris för en dryg månad sedan och Renault har ett showroom på Champs Elysees.
Det kan vara kul att besöka, finns en del souvenierer samt en Vel Satis och nån konceptbil utställda. Står du med ryggen
mot triumfbågen och tittar neråt mot Place de Concorde så är det på din högra sida ett par kvarter från bågen. Du
kan inte missa det, en hel glasfasad ut mot gatan, mycket tjusigt...
Tyvärr var personalen lite snorkig och kunde inte sälja något före 11.00 när jag var där 10.00... annars var fransmännen inte alls så jobbiga som ryktet säger;-)

Gillar du andra franska bilar kan du ju kolla på andra sidan gatan och se om Peugeots showroom finns kvar, jag vet inte om det var tillfälligt fram till sommaren (min franska är "begränsad") de hade något grymt med fina modeller i alla storlekar som dessutom var mycket prisvärda: 2? för en superfin 307wrc i "matchboxstorlek" . superfin present till en grabb på 5 år!

Ha det så kul!

Björn
kmfdm

Post by kmfdm »

Thanx! Alla tips är välkomna!
Skolfranskan är (mkt [:(] mkt) dåligt underhållen, men med hjälp av min chef letade jag rätt på x antal Renault återförsäljare i Paris. Att gissa sig fram på deras franska hemsida hade tagit evigheter.
L´ateliér Renault var det du menade va? Det skall tydligen vara nån F1 utställning där, så det blir perfekt att börja med det [:D]
Sen får vi se vad man hinner med på 4 dagar [:I] Lite vanliga sevärdheter åxxå [;)]
kmfdm

Post by kmfdm »

Får lyfta fram detta igen [:I] eftersom jag gärna vill ha flera tips. Vad får man INTE missa???
Bengt

Post by Bengt »

sällskap med på resan /.
kmfdm

Post by kmfdm »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bengt</i>
<br />sällskap med på resan /.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Tack. Det har jag redan tänkt på [:o)]
Post Reply