Svindyr R10??
Moderator: Forumpolisen
Svindyr R10??
Kolla denna annonsen som jag hittade på Aftonbladet:
http://koposalj.aftonbladet.se/finn/car ... 37&rub=202
Hrrmm, *host* *host*, ngt dyrare än den "usla" i annonsen från 1975 [:D][:D] - minst sagt ett fantasipris på en R10. Undrar hur mkt de måste gå ner för att få den såld?? Jag tippar på dryga 20 000:- iaf, även om just detta exemplar var tämligen unikt [:D][:D]
http://koposalj.aftonbladet.se/finn/car ... 37&rub=202
Hrrmm, *host* *host*, ngt dyrare än den "usla" i annonsen från 1975 [:D][:D] - minst sagt ett fantasipris på en R10. Undrar hur mkt de måste gå ner för att få den såld?? Jag tippar på dryga 20 000:- iaf, även om just detta exemplar var tämligen unikt [:D][:D]
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jocke-hbg</i>
<br />Hej
Måste nog säga att priset inte allls är tokigt efter vad man kan utgå ifrån bilderna. Den har ju bara rullat 1600 mil!! Hade inte mitt garage varit fullt och mitt intresse större för bakhjulsdrivet så hade jag nog tagit den. Hellre ett högre pris än en rosthink.
Rätta mig om jag har fel, det står en ägare sedan 1965..... Är det inte endast 67:orna som ser ut så där?
Ha de´
Jocke i Helsingborg
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Hej!
Jovisst verkar den kanonfin och 1600 mil ínnebär ju att den nästan är som "en ny" bil. Såtillvida är den ju ett unikt samlarexemplar, men jag har ändå svårt att se att de skulle kunna få ut nästan 40 000 kr för den. En jättefin och rostfri R10 med sisådär 8- 10 000 mil på mätaren betingar ca 10 - 15 000 kr, så jag tycker nog inte att den bör kosta mer än ungefär 20 000 kr iaf. Den kostar ju faktiskt som en kanonfin 4CV eller Caravelle. Och enligt Bilregistret är den inte besiktigad sedan 1982, så lite bromsjobb krävs nog iaf...
Sedan är det ju klart att jag ändå "håller på" 10:an eftersom jag själv har en renoverad 67:a + 2 objekt [;)][:D]
Den röda 10:an i annonsen är tydligen registerad 1965, men som 1966 års modell (en tidig '66:a alltså [:D]). De första årsmodellerna 1965-1967 såg ut som denna. Därefter (1968) fick R10:an rektangulära strålkastare och andra bakljus...kolla gärna in på min site för mer info om 8:an och 10:an: http://medlem.spray.se/renault10/
mvh
Mathias
<br />Hej
Måste nog säga att priset inte allls är tokigt efter vad man kan utgå ifrån bilderna. Den har ju bara rullat 1600 mil!! Hade inte mitt garage varit fullt och mitt intresse större för bakhjulsdrivet så hade jag nog tagit den. Hellre ett högre pris än en rosthink.
Rätta mig om jag har fel, det står en ägare sedan 1965..... Är det inte endast 67:orna som ser ut så där?
Ha de´
Jocke i Helsingborg
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Hej!
Jovisst verkar den kanonfin och 1600 mil ínnebär ju att den nästan är som "en ny" bil. Såtillvida är den ju ett unikt samlarexemplar, men jag har ändå svårt att se att de skulle kunna få ut nästan 40 000 kr för den. En jättefin och rostfri R10 med sisådär 8- 10 000 mil på mätaren betingar ca 10 - 15 000 kr, så jag tycker nog inte att den bör kosta mer än ungefär 20 000 kr iaf. Den kostar ju faktiskt som en kanonfin 4CV eller Caravelle. Och enligt Bilregistret är den inte besiktigad sedan 1982, så lite bromsjobb krävs nog iaf...
Sedan är det ju klart att jag ändå "håller på" 10:an eftersom jag själv har en renoverad 67:a + 2 objekt [;)][:D]
Den röda 10:an i annonsen är tydligen registerad 1965, men som 1966 års modell (en tidig '66:a alltså [:D]). De första årsmodellerna 1965-1967 såg ut som denna. Därefter (1968) fick R10:an rektangulära strålkastare och andra bakljus...kolla gärna in på min site för mer info om 8:an och 10:an: http://medlem.spray.se/renault10/
mvh
Mathias