Hitta delar till Renault Master gen 1

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
alfredsteininger
Posts: 2
Joined: 07 Jul 2021, 09:03
Firstname: Alfred
Surname: Steininger

Hitta delar till Renault Master gen 1

Post by alfredsteininger »

Hej,

Har ett problem, äger en Renault Master 1997 generation 1 Biltransport. Behöver köpa nya stötdämpare till den fram, verkar helt omöjligt att hitta det.

Har letat på ebay, bildelsbasen, blocket, autodoc, Amazon, autoplius, theparking, renault Sverige.

Men ingenstans går det att hitta. Verkar som de inte tillverkas längre. Någon som har tips på vart jag kan köpa de främre stötdämparna? Om någon har en reservdelsbil köper jag gärna den, kan hämta varsomhelst i Sverige.
Mats
Posts: 131
Joined: 10 Dec 2002, 00:53
Location: Stockholm

Re: Hitta delar till Renault Master gen 1

Post by Mats »

Jag hittar flera nya. Om du kan ge mig chassitypen från ovala plåten, borde sitta bakkant passagerardörr, dom första 4 teknen bokstäver och siffror så kan jag få fram org nr.
/Mats Nilsson #524
alfredsteininger
Posts: 2
Joined: 07 Jul 2021, 09:03
Firstname: Alfred
Surname: Steininger

Re: Hitta delar till Renault Master gen 1

Post by alfredsteininger »

Mats wrote: 07 Jul 2021, 14:48 Jag hittar flera nya. Om du kan ge mig chassitypen från ovala plåten, borde sitta bakkant passagerardörr, dom första 4 teknen bokstäver och siffror så kan jag få fram org nr.

Räcker det med chassinummer? FB30AK15921605

Bifogar också en bild på den gamla (dock toppen avklipp) och en bild på de jag fick som skulle "passa" enligt autodoc.

https://www.bildtagg.se/bild/0m0lnnhvk0u4rd3kdp1q991b
Mats
Posts: 131
Joined: 10 Dec 2002, 00:53
Location: Stockholm

Re: Hitta delar till Renault Master gen 1

Post by Mats »

Nej behöver chassitypen, på Master 1 ska det börja på Q eller R. 'Ska sitta antingen i dörröppningen eller i motorrummet.
/Mats Nilsson #524
Post Reply