Har ganska nyligen köpt mig en Renault Megane kombi 1.6 2003 och har planer på extraljus.
Oftast blir mina planer bara just en tanke men jag gjorde slag i saken och köpte mig en LED ramp från fjärran östern.
Den var komplett med relä-sats och jag betalade ungefär en 1/3 del av det svenska priset.
Mina planer är att montera fast rampen bakom extraljusen (ovanför) och få det att fungera tillsammans med helljussignalen. Dock vet jag att plasten är "svag" i fronten på dessa modeller så jag undrar om någon har erfarenhet att montera extraljus på dessa bilar

1: Är det bästa att popnita fast fästet eller räcker det med vanliga plåtskruvar av tjockare och kortare karaktär?
2: Vart tar jag signal från helljusen för att styra LED-rampen? Vet ju att det är från helljusen (döörh?) men exakt vilken kabel är det från helljusen (färg, placering etc.)? Jag har tyvärr en avsaknad av en multimeter så jag ids inte köpa en sådan för att använda en (eller kanske två) gånger...
3: Har någon en guide om just Renault Megane 2003 om hur man kopplar och drar ljusen med bilder så är det uppskattat.
Har sökt efter bilder och forum men "Google-was-not-my-friend" och har bara hittat EN bild på Google när någon monterat två små extraljus på sin Megane.
PLEASE HELP ME!!
![117 [smilie=117.jpg]](./images/smilies/117.jpg)