Byte av växellåda, insprutare, mm mm ifjol. Funkade tills nyår då troligen en av kina-insprutarna blev less på livet. Stått avställd nån månad nu. Nyss bytt till Bosch-insprutare(som även är specade för flexifuel-motorer, vilket kan vara bra då jag brukar köra på E85) som ännu bara har testats på gården och då funkat bra.
Tänkte sätta den i trafik nu i maj men vid senaste test-startandet på gården så noterade jag en rejäl oljepöl på sanden under bakaxeln. Visade sig vara från kardanaxelns "inlopp" som det i princip rann olja. Dessutom verkade det som om det hade börjat rinna när jag startade bilen och hade den stående på tomgång, vilket verkar smånipprigt om man så säger, hehe. Till saken hör att det aldrig har läckt därifrån tidigare, bara från ena drivaxelns "inlopp". Månntro om tiden den har stått still kan ha fått tätningen att ge upp?
I en verkstadsbok jag har så framgår det att byte av tätningarna inte borde vara "helt omöjligt", i alla fall inte jämfört med byte av växellåda, hehe! I grova drag bort med kardanaxeln, lossa och sänka ned "klumpen" varefter det ska gå att få ur drivaxlarna.
Tänkte om nån har erfarenhet av det och vet vad det ska vara för tätningar?