Bussning i bakvagn
Moderator: Forumpolisen
-
Bussning i bakvagn
Hej! Jag har en megane kombi -99 med hängigt bak parti så jag har tittat under bilen och slagit lätt med slägghammare på torsions stavarna och de verkar hela, så då började jag fundera på bussningen i fästet där staven sitter. Och nu till min fråga: Sitter splinesen till torsionsstaven ingjuteni bussningen så man får ny fräsch när man investerar bussningen?
Jan Johansson
Re: Bussning i bakvagn
Ja, det är så jag har förstått det. Hade samma problem på R19. Problemet är att få loss torsionsstaven.. Jag bytte hela axeln.sundsvalll wrote:Hej! Jag har en megane kombi -99 med hängigt bak parti så jag har tittat under bilen och slagit lätt med slägghammare på torsions stavarna och de verkar hela, så då började jag fundera på bussningen i fästet där staven sitter. Och nu till min fråga: Sitter splinesen till torsionsstaven ingjuteni bussningen så man får ny fräsch när man investerar bussningen?
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
-
Re: Bussning i bakvagn
Ja, om det är så så är det ju glädjande besked för då är det ju bara att pressa ur fästet ur bakvagn. Torsionsstaven sitter fortfarande kvar i fästet då men det ger mer möjligheter och bättre arbetsförhållanden. Jag köper hellre nya bussningar än ett nytt fäste för över 2000 kr.
Jan Johansson