Airbag
Moderator: Forumpolisen
-
Airbag
Hej på er.
Har en Megane II 04 som normalt är en pärla. Nu har jag dock fått ett problem. Airbag o servicelampan förblir tänd. Min mekaniker körde en diagonos och felet skall ligga i spakcentralen. Nu är min fråga, behöver jag byta hela spakcentralen eller bara airbagrullen. Jag har hört att på vissa bilar räcker det att byta rullen. Mycket tacksam för hjälp då det snart är besiktning.
Vänligen Peter
Har en Megane II 04 som normalt är en pärla. Nu har jag dock fått ett problem. Airbag o servicelampan förblir tänd. Min mekaniker körde en diagonos och felet skall ligga i spakcentralen. Nu är min fråga, behöver jag byta hela spakcentralen eller bara airbagrullen. Jag har hört att på vissa bilar räcker det att byta rullen. Mycket tacksam för hjälp då det snart är besiktning.
Vänligen Peter
peter ericson
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Re: Airbag
Det är själva rullen som är trasig med största sannorlikhet, men den finns ej att beställa som lös enhet , därför måste man beställa hela spakenheten. men kan du få tag i själva rullen, så räcker den för att fixa felet.
Johnny Söderström
-
Re: Airbag
Tusen tack Johnny.Starbright wrote:Det är själva rullen som är trasig med största sannorlikhet, men den finns ej att beställa som lös enhet , därför måste man beställa hela spakenheten. men kan du få tag i själva rullen, så räcker den för att fixa felet.
Skall försöka hitta en rulle på nätet.
Vänligen Peter
peter ericson