Skrikande sidofönster, Megane -06

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
MrNorth

Skrikande sidofönster, Megane -06

Post by MrNorth »

Hej!

Hur fixar man elmanövererade sidofönster som skriker när de hissas upp och ner? Det har inte gjort så innan utan kom först i förra veckan. MÅste man plocka isär dörrsidan eller går det att göra något från utsidan?

/H
Henry
Tony
Forumpolis

Re: Skrikande sidofönster, Megane -06

Post by Tony »

MrNorth wrote:Hej!

Hur fixar man elmanövererade sidofönster som skriker när de hissas upp och ner? Det har inte gjort så innan utan kom först i förra veckan. MÅste man plocka isär dörrsidan eller går det att göra något från utsidan?

/H
ta bort dörrsidan, mina elhissar skrek innan dom rasade (Laguna II )
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
MrNorth

Post by MrNorth »

Tony wrote:ta bort dörrsidan, mina elhissar skrek innan dom rasade (Laguna II )
Hej!

Det är svårt att säga om det är från motorn det kommer eller om det är från någon gummilist eller annat. Ljudet kommer och går, ibland går den ner ljudlöst ibland "skriker/gnäller" det.

Ska se vad jag kan göra. Ringde tiidgare ägaren och han hade aldrig hört det, samt att den var ljudlös vid provkörningen.

/H
Henry
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

MrNorth wrote:
Tony wrote:ta bort dörrsidan, mina elhissar skrek innan dom rasade (Laguna II )
Hej!

Det är svårt att säga om det är från motorn det kommer eller om det är från någon gummilist eller annat. Ljudet kommer och går, ibland går den ner ljudlöst ibland "skriker/gnäller" det.

Ska se vad jag kan göra. Ringde tiidgare ägaren och han hade aldrig hört det, samt att den var ljudlös vid provkörningen.

/H
På min var det vajern som lät, tills den gick av.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply