Körkomfort - Lagunna
Moderator: Forumpolisen
Körkomfort - Lagunna
Hej, jag har en laguna -98 och har märkt att när jag kör på guppig väg så låter ljuddämparna väldigt mycket. Så jag undrar om det är möjligt att byta någon bussning eller måste man helt enkelt byta ut stöt dämparna.
erik johansson2
Re: Körkomfort - Lagunna
På min Laguna -98 hade jag ett litet men irriterade oljud när man körde i gupp. Jag bytte bl.a en spindelled med glapp men oljudet försvann inte för det. Först efter att jag bytt "dropplänkarna" på krängningshämmaren försvann ojudet. När hjulen är upphissade är ddet svårt att känna glappet. Först när de var loss och obelastade kändes glappet.
// Göte J
// Göte J
Re: Körkomfort - Lagunna
vad menar du ?? låter ljuddämparna och du funderar på stötdämpare eller menar du att stötdämparna låter?? jag tror att det är infästningen till krängningshämmaren som låter, det brukar klapprar på gropig väg..vardo wrote:Hej, jag har en laguna -98 och har märkt att när jag kör på guppig väg så låter ljuddämparna väldigt mycket. Så jag undrar om det är möjligt att byta någon bussning eller måste man helt enkelt byta ut stöt dämparna.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen