Manuellt trigga vvt drev på k4m motorn?
Moderator: Forumpolisen
- figgesoft
- Posts: 1864
- Joined: 21 Aug 2003, 07:33
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
- Location: Landskrona
- Contact:
Manuellt trigga vvt drev på k4m motorn?
Som topic lyder, går det att manuellt trigga vvt-drevet för att få annorlunda kam-tid ?
Hur går motorn på lägre varv vid ett sådant tillstånd?
Honda vtec är ju känt för att man kan "boosta" med en vtec-knapp.
Lämpligast vore kanske en ställbar pwm puls?
Hur går motorn på lägre varv vid ett sådant tillstånd?
Honda vtec är ju känt för att man kan "boosta" med en vtec-knapp.
Lämpligast vore kanske en ställbar pwm puls?
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
Re: Manuellt trigga vvt drev på k4m motorn?
Jo men i detta fallet åker man ju på samma ventillyft . i en honda åker man på med olika ventillyft ett lite högre upp i varv innan man slänger på "värstinglyft". så jag kan inte se varför man skall bry sig, då på renault är det för att få jämn och fin gång med låga utsläpp vid lägre varv, i en honda för att få effekt på högre varv. helt olika tänk..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: Manuellt trigga vvt drev på k4m motorn?
Utom i de fall då man inte kört på en exakt specad olja så drevet har gett upp och den låter som värsta dieseltröskverket på låga varv, haha!Tony wrote:då på renault är det för att få jämn och fin gång med låga utsläpp vid lägre varv, i en honda för att få effekt på högre varv. helt olika tänk..
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12