Clio 1994 års modell, laddar ej
Moderator: Forumpolisen
-
Clio 1994 års modell, laddar ej
Hej!
Har en 3 dörrars 94års modell Renault Clio.
Här om dagen tändes batterilampan, lat och dum som jag är så tänkte jag inte mer på det. Efter 2 dagar medans jag körde så la allt elektroniskt av. Dock så dog aldrig bilen. Laddade batteriet med laddare och bilen startar som den ska efter det.
Min fråga nu: Tror ni det är generatorn eller laddreläet? Eller någonting helt annat?
Och vart sitter laddreläet?
MVH Kenth
Här om dagen tändes batterilampan, lat och dum som jag är så tänkte jag inte mer på det. Efter 2 dagar medans jag körde så la allt elektroniskt av. Dock så dog aldrig bilen. Laddade batteriet med laddare och bilen startar som den ska efter det.
Min fråga nu: Tror ni det är generatorn eller laddreläet? Eller någonting helt annat?
MVH Kenth
Kenth Sandkvist
Re: Clio 1994 års modell, laddar ej
allt sitter i generatorn, kol hållaren sitter allt i. starta bilen och mät över batteriet skall vara runt 14 volt om allt är ok, om inte är det nog kolen som är slut.justdeteller wrote:Hej!
MVH Kenth
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: Clio 1994 års modell, laddar ej
Här kan finnas mer matnyttigt: Är min generator slut? Clio 1.4 -95
Martin Bjelk
Megane CC -04
Megane CC -04