Laguna 1,9 dci beter sig konstigt
Moderator: Forumpolisen
Laguna 1,9 dci beter sig konstigt
Bilen går väldigt konstigt. Den går okej när man accelererar men vid motorbroms vill inte varvet gå ner utan motorn ligger kvar och ökar/minskar varvet lite som den vill. Trampar man ner kopplingen tar det någon sekund innan varvet går ner. Samtidigt har det blivit problem med farthållaren som inte kan hålla jämn fart och efter några sekunder slår den ifrån. Det är även problem med hastighetsmätaren som fladdrar och visar för lite.
Jag har tänkt koppla bort batteriet ett tag och kolla över vakuumslangar och sladdar och kontaktstycken. Några fler uppslag än så har jag inte. Någon som vet något annat man kan kolla på?
Jag har tänkt koppla bort batteriet ett tag och kolla över vakuumslangar och sladdar och kontaktstycken. Några fler uppslag än så har jag inte. Någon som vet något annat man kan kolla på?
Johannes Svensson
Scenic 2,0 16v -02
Scenic 2,0 16v -02
Re: Laguna 1,9 dci beter sig konstigt
Kolla bromsljuskontakterna. Låssa dom och dra ut dom helt och montera tillbaka.
Jonas
Spjällhusmotor eller lägesgivaren skulle jag tippa på..
bromljuskontakt ? hur tänkte du då ?
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
finns ju inget gasspjäll på en dieselRobin wrote:Spjällhusmotor eller lägesgivaren skulle jag tippa på..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Haha..ja men fasiken Tony..tänkte bara med ena hjärnhalvan där =)Tony wrote:finns ju inget gasspjäll på en dieselRobin wrote:Spjällhusmotor eller lägesgivaren skulle jag tippa på..
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531