Nya 1,6 Dci
Moderator: Forumpolisen
Nya 1,6 Dci
Himla intressant,,, olika slaglängd i cylindrarna Hrmm knepig balancering av den vevaxeln.
http://www.youtube.com/watch?v=PLTMuQdBVE8
http://www.youtube.com/watch?v=PLTMuQdBVE8
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Re: Nya 1,6 Dci
kan jag inte se, du måste mena där dom jämför 1,9 och 1,6 motorerna ovanpå varandra för att jämföra slaglängd och dyl..Dennis wrote:Himla intressant,,, olika slaglängd i cylindrarna Hrmm knepig balancering av den vevaxeln.
http://www.youtube.com/watch?v=PLTMuQdBVE8
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: Nya 1,6 Dci
Ja så är det var stressad då jag kikade igenom filmsnutten, förväntade mig nog något mer revoltionerande.Tony wrote:kan jag inte se, du måste mena där dom jämför 1,9 och 1,6 motorerna ovanpå varandra för att jämföra slaglängd och dyl..Dennis wrote:Himla intressant,,, olika slaglängd i cylindrarna Hrmm knepig balancering av den vevaxeln.
http://www.youtube.com/watch?v=PLTMuQdBVE8
Med variabel vipparm till ventilen och justering på kaminställningen så kan man ju styra både lyfthöjd och ventiltid. Om man delade motorn i 2 sektioner med olika slag och styrde ventilerna separat kombinerat med comonrailtekniken med piesokeramiska spridare så kan man ju få båda karaktärerna på motor. Långslagit med bottenvrid och kortslagit med varvvillighet.
Men om 10år så.....
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem