Hastghetsmätare fungerar ej på Megane -00 aut
Moderator: Forumpolisen
Hastghetsmätare fungerar ej på Megane -00 aut
Hej!
Har en Megane -00 med automatlåda som hastighetsmätaren samt kilometermätaren har slutat fungera på. Har försökt hitta lösningen i andra trådar men det verkar som kabeldragningen är annorlunda på automatlådan. Mätarna fungerade när jag ställde bilen men på morgonen dagen efter så var de döda. Tacksam för hjälp då besiktningen närmar sig.
Mvh
Bogus
Har en Megane -00 med automatlåda som hastighetsmätaren samt kilometermätaren har slutat fungera på. Har försökt hitta lösningen i andra trådar men det verkar som kabeldragningen är annorlunda på automatlådan. Mätarna fungerade när jag ställde bilen men på morgonen dagen efter så var de döda. Tacksam för hjälp då besiktningen närmar sig.
Mvh
Bogus
Re: Hastghetsmätare fungerar ej på Megane -00 aut
Nu har jag hittat och åtgärdat kablaget bakom batteriet (den vita kopplingen med sju kablar) den var inte för vacker men det hjälpte inte med att skarva om samtliga kablar. Finns det en vss (vehiclespeed sensor) och var sitter den i så fall på automatlådan?
Mvh
Bous
Mvh
Bous
Får speed info fra ABS computer
Från Granna-landet vest
OK, vet du var ABS computern sitter om det skulle kunna vara kabelbrott?
Mvh
Bogus
Mvh
Bogus
Sitter på hydraulikk-blokken ( framfør høgre framhjul om jeg minnes rett )
Dette speed signal går ofte til motorstyring først deretter til sentralcomputer (sikringsboks) og instrument
Dette speed signal går ofte til motorstyring først deretter til sentralcomputer (sikringsboks) og instrument
Från Granna-landet vest
Hej!
I och med att det är automatlåda så antar jag att felet med att inte hastighetsmätaren visar något måste vara efter motorstyrningen.
Tänker jag rätt?
Var sitter (sentralcomputer (sikringsboks)) ?
I och med att det är automatlåda så antar jag att felet med att inte hastighetsmätaren visar något måste vara efter motorstyrningen.
Tänker jag rätt?
Var sitter (sentralcomputer (sikringsboks)) ?