Köpes: Hjälp! eller Säljes: Renault Megane -96

Annonsera efter Renaultrelaterade prylar här.
OBS! Läs våra regler för Köp & Sälj sektionen innan du annonserar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Morfeldt
Posts: 17
Joined: 28 Aug 2007, 15:18
Location: Stockholm

Köpes: Hjälp! eller Säljes: Renault Megane -96

Post by Morfeldt »

Hej alla forumare!

Jag har tröttnat på min bil och känner inte att jag har varken tid eller ork att meka mer med den. Därför lägger jag ut en annons där jag antingen vill köpa mek-hjälp eller sälja bilen.

Följande fel finns på bilen:
- Hastighetsmätaren är död. Jag tror att det är givaren som har gett sig.
- Elfel i bakljuset. När man bromsar och använder vänster blinkers så lyser även dimljuset.
- Ingen/dålig värme i kupen. Jag tror att värmepaketet satt igen sig, då kylarvätskan blir rostig direkt efter att den är bytt och motorn i övrigt verkar ha rätt temperatur under färd.
- Kupefläkten går endast på fjärde steget. Det är ett temperatur-motstånd som behöver bytas, ganska enkelt. Jag har gjort det tidigare.
- Det finns även en del rost. Jag vet inte hur allvarlig den är. Jag har fixat ett rosthål som Besiktningen påpekade förra året. Den behöver dock lite ny lack här och var efter det.

Övrig info om bilen:

- Topplockspackning och kamrem är bytt för cirka 1,5 år sedan.
- Den har gått mellan 18 000 - 19 000 mil, årsmodell 1996. Färgen är vit.
- Det är en snål 1,6 l - motor. Den har gått väldigt bra för övrigt och startar i alla väder!

Fråga gärna mer om bilen / felen om ni är intresserade. Jag tar gärna emot tips på om hur svårt/enkelt det är att lösa felen samt om det är värt besväret att laga upp bilen överhuvudtaget.

Skriv gärna vad ni kan tänka er att ta för att fixa felen eller vad ni kan tänka er att betala för bilen, så ska jag fundera på buden!

Tack för ert intresse!

/En Renault-ägare som tröttnat!
Johannes Morfeldt
Stockholm

Renault Megane 1,6 -96
Post Reply