LMS Provapå-banåkning på Sviestad 2008. (Linköping)
Moderator: Forumpolisen
Ja, Mårten ligger ju före...Tony wrote:märks dom 10hk som det skall vara skillnad på era bilar???
Svårt att säga. Jag tycker att Mårtens bil verkar vara en liten aning kvickare rakt fram, men det är inte stor skillnad. Jag tror nog att Aldebos Fas1'a gick minst lika bra.
Det som imponerade på mig är hur fint den gick med gatdäck och bilsteinjoxet. Med lite mer agressiv camber fram och R-däck blir det nog riktigt giftigt...
borde ju göra skillnad,kostar ju lite kulor... visst camber hjälper ju till, körde med brutal camber på min gte ett tag,problemet är att hjulen oftast bara rullade på innerkanten...
får se hur min bil är i jämförelse mot era,när det är klart..önskar jag kunde varit med idag...
får se hur min bil är i jämförelse mot era,när det är klart..önskar jag kunde varit med idag...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Ja idag skulle jag hem från flickvännen. En liten kul grej hände då, allt verkar funka med växling att göra utöver att 4-5 är lite trögare att få i. Knepigt måste jag säga. Och knepigt att den blev överhettad på banan med. Hur som helst så tar jag tillfället i akt och känner mig för hur den funkar i slutet av veckan.
Och ang koppling så tar jag nog en från Pean sweden men med endast bättre lamell och behåller orginal tryckis.. Kommer aldrig över 200hk endå och den nya lamellen tål lite mer värme.
Men men, Synd att den inte lirade hela vägen då jag fick hornen mot slutet. Mårtens gick förjäkla bra på vanliga däck och min hängde skapligt med på rakorna men då är min helt rensad innuti medans ni har era baksäten kvar. Men man såg tydligt hur smidigt hans bil gick genom kurvorna..
Och ang koppling så tar jag nog en från Pean sweden men med endast bättre lamell och behåller orginal tryckis.. Kommer aldrig över 200hk endå och den nya lamellen tål lite mer värme.
Men men, Synd att den inte lirade hela vägen då jag fick hornen mot slutet. Mårtens gick förjäkla bra på vanliga däck och min hängde skapligt med på rakorna men då är min helt rensad innuti medans ni har era baksäten kvar. Men man såg tydligt hur smidigt hans bil gick genom kurvorna..
Marcus Gustafsson.
Aínt boiling rise, just burning rubber
Aínt boiling rise, just burning rubber
Måndag 7:e April
Det är väl lika bra att fråga vilka som ska köra nästa måndag den 7:e?
Jag ska köra iaf Sen har jag även bokat in mig på licenskurs på lördag den 5:e på Sviestad, det finns platser kvar. 1450kr kostar det.
http://www.lms.se/web/_pages/index_sekt ... SektId=113
Jag ska köra iaf Sen har jag även bokat in mig på licenskurs på lördag den 5:e på Sviestad, det finns platser kvar. 1450kr kostar det.
http://www.lms.se/web/_pages/index_sekt ... SektId=113
Mårten Dignell
Helt riktigt.Dignell wrote:...köra kursen i en vanlig skitbil, det spelar ju ingen större roll vad man kör i.
Fast det brukar bli ganska mycket åka på licenskurserna, så det skadar ju inte att köra i en lämplig=rolig bil.
Nå'n som har koll på om det är ett vanligt fel att lamellcentrum/tryckplatta ger upp på detta sättet på ClioSporten? Jag har inte hör talas om det. (Konstruktionen är ju för övrigt exakt likadan som på "alla andra" bilar...)
Jag tror de som hände mig enbart är otur. Jag slirade inte på kopplingen eller liknande under racet så jag är medveten om att problemet är inte jag i fallet. Men idag tvättade jag av pärlan, startade motorn och åkte iväg. Kom till brevlådan och la i "dragläge" och PANG! Där flög antingen hela lamellen i bitar eller 1 del av lamellytan. Distinkt smäll iaf. Hoppas bara den inte spräckte lådan nu, olja har inte börjat läcka än!Falk wrote:Helt riktigt.Dignell wrote:...köra kursen i en vanlig skitbil, det spelar ju ingen större roll vad man kör i.
Fast det brukar bli ganska mycket åka på licenskurserna, så det skadar ju inte att köra i en lämplig=rolig bil.
Nå'n som har koll på om det är ett vanligt fel att lamellcentrum/tryckplatta ger upp på detta sättet på ClioSporten? Jag har inte hör talas om det. (Konstruktionen är ju för övrigt exakt likadan som på "alla andra" bilar...)
Marcus Gustafsson.
Aínt boiling rise, just burning rubber
Aínt boiling rise, just burning rubber
Den kan han ta hem....... Kruse promotion heter firman (tel 054548920)Falk wrote:Då det är en Renaultbit borde den väl gå att köpa via Kruse här i Sverige.Dignell wrote: Grupp-N varianten...
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Jag köper en orginal nu då gr-N gick på 5k och orginal 1661:- Får testa. Smäller den igen så blir det en sinter och en gr-N tryckplatta. De har annars bara organisk om jag har fattat detta rätt. Hur som helst så har jag blivit förmedlad om att deras lameller spricker i delar vilket troligtvis är mitt problem efter smällen då lagret har styrt i snett på tryckplattan..
Jaja 1661:- kan jag leva med och då blir det tjaaat om rabbat
Jaja 1661:- kan jag leva med och då blir det tjaaat om rabbat
Marcus Gustafsson.
Aínt boiling rise, just burning rubber
Aínt boiling rise, just burning rubber