Nordisk renaultträff i sverige -07

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

mange wrote:visst e det tråkigt men jag förstår inte varför det bara är styrelsen som ska annorna träffar. Om det finns intresse därute så samla ihop ett gäng och annorna en träff (pratar nu allmänt om träffar inte bara den nordiska).
Ett av problemen är ju självklart att spons från volvo uteblir (de gav ca 30 000 förra gången).
Det är givetvis så att fler än styrelsen skall arrangera träffar.Men att från styrelsens sida bara "kasta in handuken" och säga -Nu skiter vi i det!!Tyckr jag liknar sk*t!! Nordiska träffen är så pass stor och viktig så det skall inte vara någon "provapåocharrangeraträff" Det är ju ett tillfälle att visa att vi är bäst i Sverige.
Det finns kunskap att ordna stora träffar med mycket aktiviteter,( dock ej så stort som Nordiska men med fler aktiviteter)Smålandsrundan till ex.Är det någon som talat med dessa arrangörer om hjälp? Efter som styrelsen bara SKITER i att vara med och hjälpa till och VILL ställa in träffen.Om styrelsen EJ VILL ta på sej ansvaret så blir det ju heller inget bra evenemang om de blir tvingade till det.Men en STOR skopa ovett från mej skall de få ialla fall,inte för att de inte vill men för att beskedet kom så sent. :evil:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Ja visst e det tråkigt. Styrelsen kommer självklart att kunna agera bollplank samt aven hjälpa till. Men efterssom alla inte har tid att angagera (stavning?) sig till 100% så klarar vi inte av att ha Yttersta ansvaret samt driva träffen. Hursom hoppas att det löser sig.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
figgesoft
Posts: 1864
Joined: 21 Aug 2003, 07:33
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm
Location: Landskrona
Contact:

Post by figgesoft »

skärpning nu!
Kan man inte be nå'n annan om sponsring varför hänger alla upp sig på volvo á 30000kr ?

Dela den sponsringen på uppskattat antal deltagare så får vi betala "parkeringsavgift" på typ 200-300 spänn för en helg.

Och någon kan väl prata med mantorp om sponsring/rabatt för att använda deras bana.

Hur välorganiserade är våra grannländers renaultklubbar?
Kan dem skjuta till med flis från deras kassor?
Sverige ligger ju ändå "mitt i norden"
Och det ger ju även våra grannländers klubbar en massa uppmärksamhet.

Istället för att konkurrera med de andra klubbarna så kan vi ju samarbeta
Det borde ligga i allas intresse att ha en träff här. (typ lika långt att köra, för alla)


Vad brukar hela kalaset gå loss på?


länkar
http://www.club-renault-danois.dk/
http://www.renault-sport.dk/
http://www.rtf.fi/
http://www.cliowelt.de/

Det finns säkert flera möjliga sponsorer
www.renault.fr ?

fråga Saab eller Nissan ? ;)
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Det finns ju fler Renault klubbar i Sverige. Har styrelsen kontaktat de andra klubbarna(Club 4CV Suède och Club Renault 15/17 Suède) om att gemensamt ordna en nordisk träff? :?: :?: :?:
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Har visst missat de senaste tongångarna i den här diskussionen...sorry :oops:

Har nu läst igenom det mesta i tråden iaf...

Hur som helst så är det ju tråkigt att styrelsen inte har möjlighet att hålla i trådarna och arrangera träffen, men samtidigt kan man inte enbart förlita sig på att de ska sköta det heller...

Det här förslaget med Östergötland och att kanske koncentrera träffen till Motala eller Linköping är ju annars ett bra alternativ. Här finns ju kringaktiviteter att ta del av, dessutom flygvapenmuseét på Malmen i Linköping och även där gokartbana för en ev. sådan aktivitet. Dessutom geografiskt sett ligger det rätt bra till för besökare både från Danmark, Finland och även Norge...

Som sagt vi är ju två i "närheten" och självklart kan jag tänka mig att ställa upp och hjälpa till om träffen blir av i Östergötland. Dock är det ju mycket att hålla samman och jag har aldrig förr varit med och arrangerat något så stort i träffväg. Vi skulle nog behöva vara fler än två personer isf, att någon eller några till kommer hit (boende till er går alltid att ordna) och att vi hjälps åt förenat. Att bara ha bollplank känner jag är lite för lite (även om jag läst projektledarkurs :roll: :wink: )
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Johan wrote:Det finns ju fler Renault klubbar i Sverige. Har styrelsen kontaktat de andra klubbarna(Club 4CV Suède och Club Renault 15/17 Suède) om att gemensamt ordna en nordisk träff? :?: :?: :?:
skrev tidigare i denna tråd att 4 CV klubben iaf inte var intresserade att annorna.
15-17 klubben vet jag inget om. nån med kontakter där?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

figgesoft wrote:skärpning nu!
Kan man inte be nå'n annan om sponsring varför hänger alla upp sig på volvo á 30000kr ?

Dela den sponsringen på uppskattat antal deltagare så får vi betala "parkeringsavgift" på typ 200-300 spänn för en helg.
spons är bara en liten del av problemet... Att ingen vill annorna är större :D får vi ett drivande gäng så löser sig säkert resten efterhand.
Att lägga 300 spänn på kanske 700 som resten går på tror jag ger att folk inte kommer. :cry: men man kanske kan snåla på annat så man får ner priset. detta är hursom inte det stora problemet 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Mathias wrote:Har visst missat de senaste tongångarna i den här diskussionen...sorry :oops:

Har nu läst igenom det mesta i tråden iaf...

Hur som helst så är det ju tråkigt att styrelsen inte har möjlighet att hålla i trådarna och arrangera träffen, men samtidigt kan man inte enbart förlita sig på att de ska sköta det heller...

Det här förslaget med Östergötland och att kanske koncentrera träffen till Motala eller Linköping är ju annars ett bra alternativ. Här finns ju kringaktiviteter att ta del av, dessutom flygvapenmuseét på Malmen i Linköping och även där gokartbana för en ev. sådan aktivitet. Dessutom geografiskt sett ligger det rätt bra till för besökare både från Danmark, Finland och även Norge...

Som sagt vi är ju två i "närheten" och självklart kan jag tänka mig att ställa upp och hjälpa till om träffen blir av i Östergötland. Dock är det ju mycket att hålla samman och jag har aldrig förr varit med och arrangerat något så stort i träffväg. Vi skulle nog behöva vara fler än två personer isf, att någon eller några till kommer hit (boende till er går alltid att ordna) och att vi hjälps åt förenat. Att bara ha bollplank känner jag är lite för lite (även om jag läst projektledarkurs :roll: :wink: )
Tror att 4 pers på orten krävs för att det inte ska bli för slitigt för de som arrangerar. känner ni inte nå mer renault folk i området?

Jag kan tänka mig att ställa upp mer men jag har ju inte heller någon erfarenhet av träffar i denna storlek... men kanske inte så stor skillnad mot att leda vanliga projekt :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

mange wrote:
Johan wrote:Det finns ju fler Renault klubbar i Sverige. Har styrelsen kontaktat de andra klubbarna(Club 4CV Suède och Club Renault 15/17 Suède) om att gemensamt ordna en nordisk träff? :?: :?: :?:
skrev tidigare i denna tråd att 4 CV klubben iaf inte var intresserade att annorna.
15-17 klubben vet jag inget om. nån med kontakter där?
Här kan du få tag i styrelsen i 15/17-klubben.

http://www.renault15-17.net/club_sw.htm
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Bättre att ringa Peter Gersbo eller Janne Karlsson Då får man en direktkontakt.
Det verkar som att sidan funkar lite si o så.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
vickan
Posts: 77
Joined: 30 Dec 2005, 08:50
Location: Skänninge,Östergötland

Post by vickan »

jag har sedan tidigare erbjudit mig att ställa upp och tillsammans med fler kanske kunna anordna en träff men responsen verkar väldigt dålig.har även mailat vår ordförande föra tt kanske få lite hjälp med praktiska saker eftersom jag aldrig varit med att ordna en träff överhuvudtaget.Även där var svaret lika med noll..man tappar sugen lite då när man verkligen visar att man vill hjälpa till.
Viktoria Lindquist-Skänninge- åker Renault Dauphine 1959
*medlem nr 1625*
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Hallå.... bra att du vill hjälpa till... mail och dahlberg (ordföranden) funkar inte så bra :D han gillar telefon 8)
Som jag skrivit tidigare så kommer styrelsen att kunna hjälpa till med vissa saker men det viktigaste just nu är att ni blir ett gäng som vill annorna samt någon/några som vill ta det drivande ansvaret :D så samla ihop lite folk från klubben som bor i trakten och är intresserade 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

Blir det runt lnkp kan jag hjälpa till om det behövs.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

mange wrote: Tror att 4 pers på orten krävs för att det inte ska bli för slitigt för de som arrangerar. känner ni inte nå mer renault folk i området?

Jag kan tänka mig att ställa upp mer men jag har ju inte heller någon erfarenhet av träffar i denna storlek... men kanske inte så stor skillnad mot att leda vanliga projekt :D
Jo vi bör nog vara 4 eller kanske 5 personer. Jag vet inga fler än Vickan, jag samt Stefan (som ju dock har mkt i samband med Locknevi Classic) här i krokarna som varit lite aktiva med att åka på träffar. Sedan en kille med en R5:a som tydligen flyttat till Kisa, fick pm av honom före jul.

En sökning i medlemsregistret ger ju att det finns ett antal klubbmedlemmar i Östergötland, varav de flesta säkert inte läser här på forumet. Så det vore inte fel med en blänkare i Renommé om träffen. Få upp ögonen bland klubbmedlemmarna i Östergötland med nära omnejd.

Mange, om du har möjlighet och kan ställa upp på plats så vore det naturligtvis kanon. Att ha någon från styrelsen med också... :D
Last edited by Mathias on 13 Jan 2007, 18:52, edited 1 time in total.
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

chh wrote:Blir det runt lnkp kan jag hjälpa till om det behövs.
Låter kanonbra! :D
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Post Reply