Nordisk renaultträff i sverige -07

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
R12-Kent
Posts: 224
Joined: 11 Nov 2005, 17:50
Location: Kristinehamn

Post by R12-Kent »

Att hyra banan på Mantorp under sommaren är nog både svårt och mycket dyrt. Motala är nog bättre, med tanke på camping och vandrarhem för de som har en bit att åka. I Motala finns ett fint motor museum och det finns säkert andra sevärdheter i närheten, Radio museum ? Jag tror det finns en Gocart hall i Motala, så man kanske skulle ordna ett mini Grand prix ?
Eller är Motala helt fel ?
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Finns det nåt som talar emot Mottala :lol:
Bara det blir nåt är det väl roligt!!! Dom som bor i närheten av nån "het" kandidat-ort kanske har koll på utbud när det gäller nöje/sevärdhet/boende å kan kolla upp lite i förebyggande syfte.

Värmland då???
Ni som bor där - det finns ju bra camping vid Vänern, å en del å se åxxå.
Karlstad med omnejd?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Alla tips är bra tips :D men jag tror att det krävs någon /några som bor i närheten för att kunna klara av en sådan träff. men Motala där har vi ju iaf vickan och Mathias i närheten. :D å det dära motellet i mantorp var riktigt coolt nästan som att åka tillbaka i tiden :D
En länk till det coola motellet 8)
www.sjogestadmotell.se
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Jolle_Pborn
Posts: 650
Joined: 04 Oct 2005, 11:23
Location: Köping
Contact:

Post by Jolle_Pborn »

Är det ett måste med att det ska va museum och massa sevärdheter? Sånt kan man väl kolla på innan och efter träffen. Tycker att sånt inte alls hör till en bilträff, är det för att fylla ut tiden under dagarna? Isf kan man väl korta ner träffen...

/Joel
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Jolle_Pborn wrote:Är det ett måste med att det ska va museum och massa sevärdheter? Sånt kan man väl kolla på innan och efter träffen. Tycker att sånt inte alls hör till en bilträff, är det för att fylla ut tiden under dagarna? Isf kan man väl korta ner träffen...

/Joel
eftersom våra grannländer är bjudna så vill man nog ha med lite sevärdheter,inte ställa sig på en parkering ,ta en fika och åka hem 80mil igen...skall ju passa alla åxå..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Jolle_Pborn
Posts: 650
Joined: 04 Oct 2005, 11:23
Location: Köping
Contact:

Post by Jolle_Pborn »

Jo men hade jag åkt på en träff i tex Norge så hade man ju tagit någon extra dag semester, och då innan eller efter träffen åkt och kollat på det man själv vill. Inte speciellt svårt att hitta sevärdheter och museum runt om i olika länder.
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

kmfdm wrote:Finns det nåt som talar emot Mottala :lol:
Bara det blir nåt är det väl roligt!!! Dom som bor i närheten av nån "het" kandidat-ort kanske har koll på utbud när det gäller nöje/sevärdhet/boende å kan kolla upp lite i förebyggande syfte.

Värmland då???
Ni som bor där - det finns ju bra camping vid Vänern, å en del å se åxxå.
Karlstad med omnejd?
Det finns campingar i både Säffle och Åmål, men det ska finns någon intressant sevärdighet också.
Motala låter som ett bra alternativ med en del intressanta sevärdigheter.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
R12-Kent
Posts: 224
Joined: 11 Nov 2005, 17:50
Location: Kristinehamn

Post by R12-Kent »

I Karlstad så ligger båda deras campingar ganska långt från stan. Så det kommer att bli mycket däcksparkande på Skutbergets camping och det blir nog ganska så tråkigt efter ett tag. Hur ser det ut i Motala ? Jag brukar bara passera på väg till Mantorp så jag vet inte så mycket om staden.
Men vi behöver en ganska stor yta att vara på och ett ställe att äta på. Vi behöver ha närhet till toaletter för det kommer att drickas kaffe och e.v. en pilsner om vädret tillåter.
jayman
Posts: 23
Joined: 06 Nov 2005, 20:17
Location: Stockholm

Post by jayman »

Jag var med 2003 (eller var det 2002??) i Mariefred. Kan säga att det inte var helt lätt att få ALLT att klaffa men det gick till slut :?

Plats skulle bestämmas, reka hur bilarna skulle stå, förboka hotell & boende, priser på mat/dryck, förboka bord, inbjudningar producerades (papper + hemsida + PDF:er), färdvägar till/från träffen, logistik på plats (mottagande, parkering etc), dagsaktiviteter/lekar, tältplatser för de som inte vill sova i riktig säng, översättningar till franska/tyska/engelska, hålla kolla på förskottsbetalningar till konto, paketering av välkomstkuvert, administration på plats (ta betalt och hänvisa), framtagning av klistermärken och funktionärskläder etc etc etc.

Vi var väl 10-12 pers som totalt sett hjälptes åt på plats. All planeringen innan sköttes väl egentligen av styrelsen + 1st från 4CV-klubben
SS
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

jayman wrote:Jag var med 2003 (eller var det 2002??) i Mariefred. Kan säga att det inte var helt lätt att få ALLT att klaffa men det gick till slut :?

Plats skulle bestämmas, reka hur bilarna skulle stå, förboka hotell & boende, priser på mat/dryck, förboka bord, inbjudningar producerades (papper + hemsida + PDF:er), färdvägar till/från träffen, logistik på plats (mottagande, parkering etc), dagsaktiviteter/lekar, tältplatser för de som inte vill sova i riktig säng, översättningar till franska/tyska/engelska, hålla kolla på förskottsbetalningar till konto, paketering av välkomstkuvert, administration på plats (ta betalt och hänvisa), framtagning av klistermärken och funktionärskläder etc etc etc.

Vi var väl 10-12 pers som totalt sett hjälptes åt på plats. All planeringen innan sköttes väl egentligen av styrelsen + 1st från 4CV-klubben
Intressant info! Ni var väl ute i god tid när ni började planera å dra i trådarna?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
vickan
Posts: 77
Joined: 30 Dec 2005, 08:50
Location: Skänninge,Östergötland

Post by vickan »

här är en länk till sevärdheter i MOtala
http://www.motala.se/templates/MotIntra ... _3035.aspx

där finns även boende mm..
kan ju vara lite intressant kanske för de som inte vet ngt om Motala.

här är även en länk till Vadstena som är en otroligt fin liten stad..
http://www.vadstena.com/index.asp?page=6&lng=se
Viktoria Lindquist-Skänninge- åker Renault Dauphine 1959
*medlem nr 1625*
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Detta att arrangera en Nordisk Renault träff blir nog en het potatis på årsmötet om inte styrelsen är förmögen till att kunna arrangera en träff.
Vad är styrelsen kapabel till?
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

visst e det tråkigt men jag förstår inte varför det bara är styrelsen som ska annorna träffar. Om det finns intresse därute så samla ihop ett gäng och annorna en träff (pratar nu allmänt om träffar inte bara den nordiska).
Ett av problemen är ju självklart att spons från volvo uteblir (de gav ca 30 000 förra gången).
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Inbillar mig att det finns en massa samlad kunskap inom styrelsen om att ordna stora träffar - vilka snören man skall dra i osv. Delar man med sig av den kunskapen och bistår så kanske det finns tillräckligt många villiga medlemmar som kan ordna en bra nordisk träff. Vad jag förstår är det en stor grej, så min personliga åsikt är att det borde ha dragits igång mkt tidigt, och annonserats i Renommé redan i början av 2006 så folk varit lite beredda på att: nu får vi hjälpas åt om det skall bli nåt. Allt hänger inte på styrelsen, men att informera om läget i god tid, det tycker i alla fall jag är en av dess uppgifter. Då får ju medlemmarna chansen att reagera och ev. mobilisera. Har aldrig själv varit med på nån nordisk träff, men det är väl lite prestige att en klubb ror i land med detta? All heder till dig Mange som visar dig på forumet och är aktiv, du som fått så mycket tjöt från mig :lol:
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

vi började att diskutera träffen under förra sommaren och kollade lite med spons samt vilka som var intreserade men men på nått sätt försvann drivkraften att annorna träffen vilket är synd men det är sådant som händer. kommer att skriva om träffen i kommande renommé. hoppas att det kan lösa sig på något sätt.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Post Reply