Planing/portning av GTE topp
Moderator: Forumpolisen
Tjena Tony.
Om vi sär att det kostar 1000 Dkk så blir det 1000x0,85=850Dkk dvs priset - rabatten 15%.Sen blir det ju då + momsen som är 25%.
dvs. 850x1,25=1062,5Dkk. Sen e det ju då valutan också idag e det väl ca 1,22Sek för 1 Dkk. =1062,5x1,22=1269,25.
Det Svenska priset blir ju då 1269,25:- + frakten.JAg prateade med honom och han har 2 alternativ Postförskott eller förskottsbetalning.
Tar man det med förskottsbetalning så går frakten för 5kg på ca 40-50 Dkk.Men om man då hellre vill ha postförskott så tillkommer en postförskottsavgift på ca 200:- (som Posten tar betalt).
Om vi sär att det kostar 1000 Dkk så blir det 1000x0,85=850Dkk dvs priset - rabatten 15%.Sen blir det ju då + momsen som är 25%.
dvs. 850x1,25=1062,5Dkk. Sen e det ju då valutan också idag e det väl ca 1,22Sek för 1 Dkk. =1062,5x1,22=1269,25.
Det Svenska priset blir ju då 1269,25:- + frakten.JAg prateade med honom och han har 2 alternativ Postförskott eller förskottsbetalning.
Tar man det med förskottsbetalning så går frakten för 5kg på ca 40-50 Dkk.Men om man då hellre vill ha postförskott så tillkommer en postförskottsavgift på ca 200:- (som Posten tar betalt).
Det blir kammen som du kan använda orginalprylarna till då? läste effekt vinsten på kammarna som du skrev om,det är väl om man bara byter kammen och sk*ter i allt annat,jag tror på mer än 10 hk om man gör lite mer än bara byter kam. jag har inte hunnit beställa än,men skall göra det om några veckor,ska bli roligt och varva förbi mätarens slut sedan [:)]angående kamdrev får väl göra ett eget ställbart,om man inte hittar något...
Ja givetvis får man göra mer än byta kammen,skulle tippa på att enbart kambyte ger 10-12hk,men med portad topp (bra flöde),mirafrästa ventilsäten etc,balanserade grejor i motorn och mappning,så lär man nog kunna plocka iallafall 30-35hk.
Och ja det blev den snällare utav kammarna,tror att motorgången kan bli lite jobbig med dom andra,men det vet man ju ioförsig inte,men jag börjar på den snällare vägen.Skulle det bli för tamt,kan man ju alltid sälja kammen och skaffa en vassare.
Och ja det blev den snällare utav kammarna,tror att motorgången kan bli lite jobbig med dom andra,men det vet man ju ioförsig inte,men jag börjar på den snällare vägen.Skulle det bli för tamt,kan man ju alltid sälja kammen och skaffa en vassare.
jo jag jobbar med cnc,ja jag tänker göra ett själv,visst skulle jag väl kunna fixa ett till dig,skall bara göra ett till mig som man vågar lita på[:D],jag tänker plöja ner lite mer pengar i min motor,så något mindre än den värsta går inte,för allt skall bli balanserat och lättat,får väl se hur gången blir,med risk för att vridet på låg varv blir lidande,men den skall tåla mycket varv så man får väl ta igen det på det...
Fick ett tips av Tim,,,denna firman tillverkar kamdrev på beställning,,,får väl ta o kolla me dom va det kostar,,,såg att dom hade till andra bilar för 750:- http://www.motorsportshop.nu/html/shopsida.htm
tyvärr blir det nog ingen smålandsrunda,vi ska till malmöfestivalen den helgen,och när vi ändå är i skåne,blir det nog en sväng till vallåkra...hade varit kul att sätta ett ansikte till namnet....vi får väl se hur många hk det blir när det är mappat och klart..750kr är inte dyrt för ett ställbartkamdrev....
Hej Tony,,fick en lista av JB,på vad dom mer säljer.
Cat Cams knastaksler, ventilfjedre, takthjul m.m
Ross Pistons Smedede stempler/kolvar
Total Seal Kolvringe
Deves Kolvringe
Arrows Stål Vevstaker/krumtappe
Setrab Oliekølere
Goodridge Bremse/olieslanger/fittings
Sachs Performance/racing koblinger
AP Racing Koblinger/bremser
Willwood Bremser
Tarox Bremser
OMP Racing/rally kørerudstyr