Jag har åkt några gånger på Björkvik. Bl.a en samträff med Peugeot Sport Club. Det går att lägga en rätt ok bana där (om än med lite knappa avkörningszoner om man använder taxibanorna). Största problemen med Björkvik som jag ser det är att det kostar en bra slant att hyra och att asfalten är oerhört aggressiv = sliter däck som sjutton. Samma visa på Malmby flygfält vid Strängnäs, också agressiv asfalt.john wrote:Björkvik...
Då tycker jag Lunda är ett bättre alternativ. Klart billigare och med en asfalt som för att vara flygfält är väldigt lik "vanlig väg".
Med de priser Lunda-alliansen hittills har lagt sig på för att hyra ut fältet räcker det ju med 10 bilar för att få rimlig ekonomi.
Hur många skulle komma om man drog ihop till en slalomdag med möjlighet till picnic, korvgrillning, däcksparkning och tipspromenad på Lunda?
Det är väl kanske rimligt att åka 20-25mil för ett endags event.
(Vi Stockholmare har 20-25 mil till bl.a Sviestad och Gelleråsen och Mantorp. Den sträckan tycker jag är ok. Ska man åka längre enkel väg vill man gärna ha in en övernattning och då blir det ju mycket mer komplicerat...)
Hur många av oss intresserade bor inom 20-25mil från Lunda...?