Clio 1.8 16v -1992-Tumic Inrednings montering
Moderator: Forumpolisen
Jo jag har tyvärr hört det med, men man får väl hålla tummarna. Jag kommer börja med ett vanligt spjällhus/orginal insug. Motorn är mappad och klar med dom grejerna. Motorn skall lämna 200hk med dom grejerna, vet inte hur många newton. Men dyker man över separata spjällhus till rätt pris så får man väl se över den biten men då lär motorn mappas efter dom grejerna med.Joakim16v wrote:Kent cams har jag läst en del dåligt om, framförallt kamdreven sägs vara ganska klena.. Hoppas de inte är de på din motor!
Annars ser det skoj ut, hur mycket effekt ska du få ut från den? Kommer du köra vanligt insug eller individuella spjällhus?
Jesse Westerlund
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Hänt sedan sist:
Har en kartong bak i bilen modell jätte stor med bärarmar, bromsok, nav med mera som skall blästras samt lackas. har beställt en jc5 låda borde väl komma nästa vecka. har även börjat förbereda nya motorn och flyttat över lite små saker från dem gamla. Går och väntar på delarna ifrån reichhard nu så man kan fixa det sista på bilen innan lack
Har en kartong bak i bilen modell jätte stor med bärarmar, bromsok, nav med mera som skall blästras samt lackas. har beställt en jc5 låda borde väl komma nästa vecka. har även börjat förbereda nya motorn och flyttat över lite små saker från dem gamla. Går och väntar på delarna ifrån reichhard nu så man kan fixa det sista på bilen innan lack
Jesse Westerlund
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Jag kommer behålla orginal färgen tror jag, går och funderar lite fram och tillbaka, audi och vw har är riktigt fin mörk blå pearl som inte skiljer sig allt för mycket mot orginal som jag är sugen på, men bilen blir säkert orginal innan det är klart, sedan lackerar jag nog mina 17" guld eller mörk silver/titan.mange wrote:kan nog bli skoj med den motorn. vad skall det bli för färg på bilen?
jag har varit sugen att lackera bilen i gul/blå som en viss annan clio här inne fins i, men då jag helst inte vill lackera om bilen invändigt så blir det enklast med orginal.
Jesse Westerlund
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Kan du bara pilla bort färgen så är den ju snyggTumic wrote:
Den färgen blir det nog på bilen
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Jag skulle rekomendera, Alpine Bleu 495.Tumic wrote:
Den färgen blir det nog på bilen
Är väldigt lik färgen på VW:n.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Man tackar, sedan blir det bra med igenlagda sidomarkeringar , antenn och vindrutetorkare bak, så bilen får ett renare stuk och framhäver skärmbreddningen merkmfdm wrote:Finns många nyanser av blåmetallic, men den där var riktigt läcker. Gissar att bilens linjer verkligen kommer fram när ljuset ligger på. Snygg färg! Bra val.
Jesse Westerlund
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
och var skall du ha sidoblinkers i speglarna??Tumic wrote:Man tackar, sedan blir det bra med igenlagda sidomarkeringar , antenn och vindrutetorkare bak, så bilen får ett renare stuk och framhäver skärmbreddningen merkmfdm wrote:Finns många nyanser av blåmetallic, men den där var riktigt läcker. Gissar att bilens linjer verkligen kommer fram när ljuset ligger på. Snygg färg! Bra val.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen