Dauphine- 1960- mange
Moderator: Forumpolisen
Mät med avgastesten HC värdet i kylvattnets expansionstank.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Ok om man inte har en avgastest hemma finns det något annat enkelt test för att se att det är avgaser i expansionskärlet?
Verkar iaf att även du tror att det är toppackningen... eller har du fler förslag.
Verkar iaf att även du tror att det är toppackningen... eller har du fler förslag.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
åk nån stans där det finns en avgasmätare och provmät.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Här var det ett tag sedan det hände något.
Har nu tagit tag i doffen och rivit toppen och det verkade som det hade varit något litet lekage (stavning?) mellan cylinder 2 och 3 och förhoppningsvis så är det detta som har spökat helatiden.
R12 kent har även tillverkat en mindre remskiva åt mig. har ju tidigare testat med en r8 skiva men den var nog inte tillräkligt liten (vill ha ett lungnareflöde i kylsystemet p.g.a. kylaren sitter fram och att mottrycket blir högre i de längre slangarna. "original" till vänster och den nya til höger samt den jag använt i sommar i mitten
skall även byta ut lyftarna till lättade så kan man varva lite till
Men detta får vänta till efter jul eftersom jag har lyftare och packningar uppe i stugan
Har nu tagit tag i doffen och rivit toppen och det verkade som det hade varit något litet lekage (stavning?) mellan cylinder 2 och 3 och förhoppningsvis så är det detta som har spökat helatiden.
R12 kent har även tillverkat en mindre remskiva åt mig. har ju tidigare testat med en r8 skiva men den var nog inte tillräkligt liten (vill ha ett lungnareflöde i kylsystemet p.g.a. kylaren sitter fram och att mottrycket blir högre i de längre slangarna. "original" till vänster och den nya til höger samt den jag använt i sommar i mitten
skall även byta ut lyftarna till lättade så kan man varva lite till
Men detta får vänta till efter jul eftersom jag har lyftare och packningar uppe i stugan
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Den remskivan var snygg! Fast den var ännu snyggare ohärdad...Kent är duktig, en riktig trollkarl som kan det där med skärande bearbetning!
"Läckage" stavas lekage.
"Läckage" stavas lekage.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Trodde dalkarlar var bra på skidåkning - Gunde kan lära dig att stava! Så, då vill vi veta vilken som är din starkaste sida?mange wrote:som ni förstår är stavning inte min starkaste sida
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Ja, jo, skivan är snyggare ohärdad för då är den blank och fin men är för mjuk för att använda praktiskt. Ett problem som många ägare till lite äldre Renaulter har är oljeläckage vid den främre vevaxeltätningen och det beror på att tätningen har slipat ett spår i axeln. Jag var inne på att tillverka skivan av vanligt konstruktionsstål men sedan så tänkte jag att det var då själva f-n om jag inte ska få till en axel som håller Doffens livslängd ut. Skivan är tillverkad av ett matrial som lämpar sej ypperligt för härdning, skivan är mycket hård på ytan för slitage och med en seg kärna för hållbarhet.
För att räta ut en del saker så sitter det en axel på skivan som i sin tur passar på vevaxeln.
För att räta ut en del saker så sitter det en axel på skivan som i sin tur passar på vevaxeln.
Kent Strandberg i Kristinehamn.
Stakning heter det när man åker skidor d.v.s. man stakar inte stavarkmfdm wrote:Trodde dalkarlar var bra på skidåkning - Gunde kan lära dig att stava! Så, då vill vi veta vilken som är din starkaste sida?mange wrote:som ni förstår är stavning inte min starkaste sida
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Jag är iaf mkt nöjdR12-Kent wrote:Ja, jo, skivan är snyggare ohärdad för då är den blank och fin men är för mjuk för att använda praktiskt. Ett problem som många ägare till lite äldre Renaulter har är oljeläckage vid den främre vevaxeltätningen och det beror på att tätningen har slipat ett spår i axeln. Jag var inne på att tillverka skivan av vanligt konstruktionsstål men sedan så tänkte jag att det var då själva f-n om jag inte ska få till en axel som håller Doffens livslängd ut. Skivan är tillverkad av ett matrial som lämpar sej ypperligt för härdning, skivan är mycket hård på ytan för slitage och med en seg kärna för hållbarhet.
För att räta ut en del saker så sitter det en axel på skivan som i sin tur passar på vevaxeln.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Kent är kung, man blir riktigt avundsjuk när man ser vad han kan åstadkomma med svarv och fräs. Å Mange, du har fått det snyggaste svänghjulet i klubben.mange wrote:Jag är iaf mkt nöjdR12-Kent wrote:Ja, jo, skivan är snyggare ohärdad för då är den blank och fin men är för mjuk för att använda praktiskt. Ett problem som många ägare till lite äldre Renaulter har är oljeläckage vid den främre vevaxeltätningen och det beror på att tätningen har slipat ett spår i axeln. Jag var inne på att tillverka skivan av vanligt konstruktionsstål men sedan så tänkte jag att det var då själva f-n om jag inte ska få till en axel som håller Doffens livslängd ut. Skivan är tillverkad av ett matrial som lämpar sej ypperligt för härdning, skivan är mycket hård på ytan för slitage och med en seg kärna för hållbarhet.
För att räta ut en del saker så sitter det en axel på skivan som i sin tur passar på vevaxeln.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.