Gotland Ring 12 maj 2012

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Alpine Linus »

mange wrote:
Alpine Linus wrote: Oj den ser väldigt fin ut :D låter som du också har en bra uppsättning med elektronik som ska åka med ;)
Får bli någon form av minnes video + photoalbum i den tyngre skalan då!!!!

Alltså jag behöver väll det inte egentligen för jag körde lite superlim på revan som va på servo membranet och det höll iaf en testrunda.... Går den sönder på gotland får jag väll ha med mig en quick-twin för snabbaste bortkoppling av servot ;) har ju även beställt 2 från frankrike men det verkar som han va en liten lurendrejare för han har inte hört av sig efter jag satte in pengar!
Joda den blev helt OK. så den skall nog gå att kränga :D har ju sent om sider kommit på att man inte kan ha kvar allt :D

En film skulle ju vara ballt. Min kunskap om att klippa ihop filmer är dock Noll så det kan ju du göra :D

OK då skall jag leta lite till efter servot. verkar ju som du kan behöva ett 8)
Är ingen panik... Känns som man blir tvingad att komma upp å hjälpa dig att städa ifall du skulle hitta ett xD vet hur det brukar se ut i bodar med bilgrejor.... Man öppnar dörren och möts i BÄSTA fall av en liten gång där knappt en normalvuxen man får plats.... Gången slingrar sig mellan travarna med delar som är staplade från golv till tak dels för att förhindra högarna från att välta men också för att hjälpa väggarna att bära den tyngden utav alla bildelar som ligger på vinden/loftet ;)
(speaking out of experience, redan hjälpt till vid en sån städning)
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by mange »

Haha. har du varit hos mig :D men i sommar så borde det mesta bli OK får då skall det städas och det som inte är något att ha skall slängas. Bra kommer det att bli :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Alpine Linus »

Hallå alla Gotlandsintresserade bilister!

Far min läste senaste numret utav "Auto motor och sport - Vintage" här om dagen där chefsredaktör Alrik Söderlind skrivit ett bastant reportage om hur Renault vill slå sig in på retromarknaden med deras nytolkning utav Renault 5!
Pappa va givetvis tvungen att maila Alrik och rätta till faktafelet att den "gamla" renault 5 inte alls har tvärställd- utan längsmonterad motor!
Och får ett svar där Alrik ursäktar sig och säger att han aldrig åkt/kört en Renault 5 med längsmonterad motor.
Det hela resluterar i att min far tipsar om att klubb renault sverige har banträff på Gotland ring den 12 maj och att Alrik kanske skulle kunna fjäska till sig en liten åktur för att förstärka sina kunskaper inom GAMLA renault 5 modellen!
Intresset är svajande men chansen/risken finns (beroende på hur man ställer sig till Auto Motor & Sport) att vi, klubben, får oss en blänkarei någon av AMS tidningarna om nu Alrik bestämmer sig för att besöka oss!

Skulle detta innebära problem på något sätt eller bara uppskattas?

Mvh Linus!
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by mange »

Kommer bara att upskattas!
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Tony »

Alpine Linus wrote:Hallå alla Gotlandsintresserade bilister!

Far min läste senaste numret utav "Auto motor och sport - Vintage" här om dagen där chefsredaktör Alrik Söderlind skrivit ett bastant reportage om hur Renault vill slå sig in på retromarknaden med deras nytolkning utav Renault 5!
Pappa va givetvis tvungen att maila Alrik och rätta till faktafelet att den "gamla" renault 5 inte alls har tvärställd- utan längsmonterad motor!
Och får ett svar där Alrik ursäktar sig och säger att han aldrig åkt/kört en Renault 5 med längsmonterad motor.
Det hela resluterar i att min far tipsar om att klubb renault sverige har banträff på Gotland ring den 12 maj och att Alrik kanske skulle kunna fjäska till sig en liten åktur för att förstärka sina kunskaper inom GAMLA renault 5 modellen!
Intresset är svajande men chansen/risken finns (beroende på hur man ställer sig till Auto Motor & Sport) att vi, klubben, får oss en blänkarei någon av AMS tidningarna om nu Alrik bestämmer sig för att besöka oss!

Skulle detta innebära problem på något sätt eller bara uppskattas?

Mvh Linus!
Då behöver vi få fram en 5GTT, så har vi fått fram ett bra utval r5. Alpine turbo, Gte,"lite" justerad Gte. En mittmotor 5a kanske skulle vara kul, men det är lite svårare att få fram. Om han kommer skall få en åktur så han får en känsla hur en R5 skall vara :-D
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Joakim16v
Posts: 2139
Joined: 22 May 2007, 11:34
Location: Stockholm

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Joakim16v »

t80196 wrote:Jag åker 1105 på fredag hem 16 på söndagen.
Nu har jag bokat samma båt som ovan.
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Tony »

Joakim16v wrote:
t80196 wrote:Jag åker 1105 på fredag hem 16 på söndagen.
Nu har jag bokat samma båt som ovan.
kul att du kommer. 20 bilar bokade än så länge.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Joakim16v
Posts: 2139
Joined: 22 May 2007, 11:34
Location: Stockholm

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Joakim16v »

Tony wrote:
Joakim16v wrote:
t80196 wrote:Jag åker 1105 på fredag hem 16 på söndagen.
Nu har jag bokat samma båt som ovan.
kul att du kommer. 20 bilar bokade än så länge.
Oj, det låter som många bilar :D
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by mange »

Japp vi blir en hel del bilar! skoj!
En liten lista
A310 x4
R8 Gordini x4
R5 Alpine turbo
Dauphine
R5 AliG
R21 TQ
Clio Sport typ 2 x2
Följande lite mer osäkra
Clio Sport typ 3
Clio 16V CUP

Sedan har jag glömt några... ni får fylla på 8)

Sedan kommer det lite annat bla
super seven
Boxter
Corvette?

Visst låter det skoj!

Är det inte fler som är sugna? anmäl er NU :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Tony »

mange wrote:Japp vi blir en hel del bilar! skoj!
En liten lista
A310 x4
R8 Gordini x4
R5 Alpine turbo
Dauphine
R5 AliG
R21 TQ
Clio Sport typ 2 x2
Följande lite mer osäkra
Clio Sport typ 3
Clio 16V CUP

Sedan har jag glömt några... ni får fylla på 8)

Sedan kommer det lite annat bla
super seven
Boxter
Corvette?

Visst låter det skoj!

Är det inte fler som är sugna? anmäl er NU :D
Hörde megane RS och Bmw åxå, sen tillkommer hemligheten :)
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Tony »

Bokat stuga, vi är 3 pers så plats finns om någon vill dela.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Alpine Linus »

Renault 5 GTE -88 också, bara 5st 2or på besiktningen ;) GOGO!

Patrik med Boxter i år igen? Underbart efter att ha kört några varv så börjar han leta efter grejor som man kan hysta ut!!!! Triangel, vindavvisare, golvmattor(?), va fan va det mer som försvann från Boxtern!? :mrgreen: :racesmile: :racesmile:

@ Mange, har du någon koll på om magnus ifrån Göteborg skall komma med sin Röda Clio sport?

@ Jocke, roligt att få stifta bekantskap med en till forum-mal ;D
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Tony »

Alpine Linus wrote:Renault 5 GTE -88 också, bara 5st 2or på besiktningen ;) GOGO!

Patrik med Boxter i år igen? Underbart efter att ha kört några varv så börjar han leta efter grejor som man kan hysta ut!!!! Triangel, vindavvisare, golvmattor(?), va fan va det mer som försvann från Boxtern!? :mrgreen: :racesmile: :racesmile:

@ Mange, har du någon koll på om magnus ifrån Göteborg skall komma med sin Röda Clio sport?

@ Jocke, roligt att få stifta bekantskap med en till forum-mal ;D
Vad blev det för något på bes ???
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
fuzzion
Forumpolis
Posts: 1480
Joined: 30 Mar 2004, 18:59
Location: Norrköping
Contact:

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by fuzzion »

Hoppas att ni får riktigt skoj :)
Själv får man hoppas på en comeback 2013!
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Alpine Linus »

Tony wrote:
Alpine Linus wrote:Renault 5 GTE -88 också, bara 5st 2or på besiktningen ;) GOGO!

Patrik med Boxter i år igen? Underbart efter att ha kört några varv så börjar han leta efter grejor som man kan hysta ut!!!! Triangel, vindavvisare, golvmattor(?), va fan va det mer som försvann från Boxtern!? :mrgreen: :racesmile: :racesmile:

@ Mange, har du någon koll på om magnus ifrån Göteborg skall komma med sin Röda Clio sport?

@ Jocke, roligt att få stifta bekantskap med en till forum-mal ;D
Vad blev det för något på bes ???
Sms trafiken är lite seg nu pga polarens maltintag så får hoppas han återkommer imorgon så jag får veta vad som gick snett, dock jobbar han nu fram till gotland så det blir nog att den blir inlämnad på närmsta meck ;S
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Post Reply