Tjolöholm Classic Motor 2007

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

kmfdm

Post by kmfdm »

Gott att resa till STHLM gick fint Mange. Du bangar inte för att åka långt i klassisk Renault 8) Du får skriva upp Recarostolar på önskelistan, så sitter du fint. Banderollen satt som en smäck efter du hade styrt upp det hela. Nu vet vi vilken vinkel pinnarna skall stå i :lol:

Ja, vi var några stycken som "hade svetsat" i helgen :lol: Men jag har lärt mig att smörja nosen med solskydd efter några ggr på Tjolöholm. Även om inte solen gassar så är det nära till havet (det ligger bakom slottet) och vinden gör sitt till. Även jag var en smula "vidbränd" trots skyddande smörjmedel :oops:

Kanske Tjolöholm nästa år med?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Johan

Post by Johan »

kmfdm wrote:Gott att resa till STHLM gick fint Mange. Du bangar inte för att åka långt i klassisk Renault 8) Du får skriva upp Recarostolar på önskelistan, så sitter du fint. Banderollen satt som en smäck efter du hade styrt upp det hela. Nu vet vi vilken vinkel pinnarna skall stå i :lol:

Ja, vi var några stycken som "hade svetsat" i helgen :lol: Men jag har lärt mig att smörja nosen med solskydd efter några ggr på Tjolöholm. Även om inte solen gassar så är det nära till havet (det ligger bakom slottet) och vinden gör sitt till. Även jag var en smula "vidbränd" trots skyddande smörjmedel :oops:

Självklart! :D
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
mange
Forumpolis

Post by mange »

kmfdm wrote:
Hmmm antagligen... nackdelen är att man inte kommer därifrån förens 16.00 vilket gör att hemresan blir jobbig (trevligare att åka småvägar hem men det finns inte tid för detta ) men det är trevligt där så det kanske överväger 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Johan

Post by Johan »

Kanske ska ta med en grill och grilla korv till medlemmarna nästa gång?
Johan Larsson, Säffle
mange
Forumpolis

Post by mange »

Johan wrote:Kanske ska ta med en grill och grilla korv till medlemmarna nästa gång?
Ja varför inte :D bra ideé
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
fuzzion
Forumpolis

Post by fuzzion »

Pia eller någon annan, har ni några bilder från träffen som jag kan lägga in på vår site?
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
mange
Forumpolis

Post by mange »

Japp jag har bilder kan skicka dessa till dig på torsdag
Image
Johan

Post by Johan »

mange wrote:
Johan wrote:Kanske ska ta med en grill och grilla korv till medlemmarna nästa gång?
Ja varför inte :D bra ideé
En klubbflagga skulle vi ha med flaggstång, en sån man ställer ett bilhjul på. Göteborgs sportvagnsklubb hade bla en sån flagga med flaggstång.
Då syns vi på långt håll. :D
Johan Larsson, Säffle
kmfdm

Post by kmfdm »

fuzzion wrote:Pia eller någon annan, har ni några bilder från träffen som jag kan lägga in på vår site?
Mailar några stycken till dig :lol:
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
mange
Forumpolis

Post by mange »

Image
Mathias
Forumpolis

Post by Mathias »

Kanonbra idé, så slipper man leta matställe på hemvägen :D Kom iväg därifrån vid 17-tiden och det tog väl knappt en timme innan man köat klart :shock: Hittade en liten trevlig "mittöversväg" att åka hemåt. Lite rast för käk och bensträckare på hemvägen. Var hemma vid 23-tiden...
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Post Reply