R5 GTE -1988- Tony

Berätta om ditt bilprojekt eller renovering. Endast Renaultbilar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Mr. Pink
Posts: 216
Joined: 07 Mar 2003, 21:01
Location: Täby
Contact:

Post by Mr. Pink »

Det kan nog vara ett fjäderben från en gtt.
Anledningen till att vinklarna ändå blir normala är att topplagningen sitter helt annorlunda...
Image
R5 Gt-turbo
Megane ph1 98 2.0 16v
Johannes Edrén #976
Täby
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

tack för det..gissa hur camber blir på en gte då med dom benen och ca 50mm sänkning.. / \ .......
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Skaffade en förstärktkoppling idag, så nu kan jag skicka bottendelen på balansering...

Image
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Blir det Astander som får uppdraget :?:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

jag skall ringa honom, har inte gjort det ännu...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Besiktad med några mindre anmärkningar....

här med en svart broder
Image

ensam i regnet
Image
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Snygg :D

Fälgarna passar riktigt bra på denna bilen. En svart GTE kan inte vara så vanligt
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

mange wrote:Snygg :D

Fälgarna passar riktigt bra på denna bilen. En svart GTE kan inte vara så vanligt
jag har faktiskt inte sett så många svarta,mest röda,vita och några blå...men jag tycker den är snyggast i svart..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Det finns minst en kvar i Kalmar som är svart och den är riktigt fräsch, så har ju Östlings gräbba syrrans svarta GTE.
Håller med om att den svarta är snyggast och den har ju så kaxit röd golvmatta 8)
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

satt dit en fläkt från en 5 express som hade 2700 mil på mätaren,otroligt vad tyst den är,motorn låter mer.. :) har även köpt en billig dvd till bilen,som skall in i morgon, skall bara slänga i ett par högtalare i den igen,köpte stereon mest för att man kan ha mp3 på dvd,,ca 1000 låtar, sedan kostade den ju bara 1190kr NY....klarar mig med en skiva ganska länge...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Tony wrote:satt dit en fläkt från en 5 express som hade 2700 mil på mätaren,otroligt vad tyst den är,motorn låter mer.. :) har även köpt en billig dvd till bilen,som skall in i morgon, skall bara slänga i ett par högtalare i den igen,köpte stereon mest för att man kan ha mp3 på dvd,,ca 1000 låtar, sedan kostade den ju bara 1190kr NY....klarar mig med en skiva ganska länge...
Bilder!!! Lite nyfiken på var du satt DVD:n.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

kmfdm wrote:
Tony wrote:satt dit en fläkt från en 5 express som hade 2700 mil på mätaren,otroligt vad tyst den är,motorn låter mer.. :) har även köpt en billig dvd till bilen,som skall in i morgon, skall bara slänga i ett par högtalare i den igen,köpte stereon mest för att man kan ha mp3 på dvd,,ca 1000 låtar, sedan kostade den ju bara 1190kr NY....klarar mig med en skiva ganska länge...
Bilder!!! Lite nyfiken på var du satt DVD:n.
ser ut som en vanlig bilstereo,och sitter där bilstereon brukar sitta.har ingen skärm..ännu..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Blir det en flatscreen modell Predator Peggan som var med på STHLM´s bilsalong :shock: (den kanske var med på Elmia påsken 2006 åxxå - mattsvart med motivlack å en massa häftig styling som inte är alltför vanlig)
Är inte 7 tums skärmar vanligast? Varför skall man ha DVD i bilen :D Bra argument kanske övertygar den tveksamma.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

kmfdm wrote:Blir det en flatscreen modell Predator Peggan som var med på STHLM´s bilsalong :shock: (den kanske var med på Elmia påsken 2006 åxxå - mattsvart med motivlack å en massa häftig styling som inte är alltför vanlig)
Är inte 7 tums skärmar vanligast? Varför skall man ha DVD i bilen :D Bra argument kanske övertygar den tveksamma.
varför dvd i bilen
1 man kan få in ca 1000låtar på en skiva,gör det hela mycket enklare
2 bra att ha om man har ungar,då skall man ha skärm,och större bil
3 Du kan visa bilderna från kameran i bilen....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Så nu har jag fixat handbromsen som bilprovningen tyckte tog dåligt,bytte oken och satte dit nya bromsvajrar,nu kan man göra handbromsvändning på asfalten, det gick inte innan, och så har jag satt på clio16 bromsar fram,nu är det bara bättre fäste på framdäcken som behövs,man låser ju upp dom så fort man bara bromsar lite,gamla dunlop trädäck,är det lite fuktigt ute spinner den loss på 2an...gasar man lite i en sväng går det rakt fram,bromsar man så kasar det bara.... måste byta till andra däck OCH fälgar dom är lite små nu dessutom är däcken smalare än orginalet,nya 205or borde bita bättre och sedan några tum större fälgar...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply