R19 16v 5dr Hatch - 1993 - Timolo
Moderator: Forumpolisen
Håller med att fälgarna var snygga! MEN, kommer det inte att vara tufft att hålla dom fräscha? Bromsdamm, stenskott etc...Det kanske inte blir jobbigare än vanliga aluminiumfälgar - eller?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Finns det inte nåt slax specialwax (eller nåt medel) för fälgar som gör det lättare att hålla rent? Har för mig att jag sett nåt, nånstans i nån biltidning, nån gång...
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Jag köpte Greenstuff belägg fram och bak.... då slapp jag bromsdam på mina vita fälgar... inge problem alls att hålla rent =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Riktigt längesedan jag uppdaterade här.
Sommaren förlöpte väl inte riktigt som planerat bilen började jäklas i juli för att till sist inte vilja gå alls.
Handlade en ny bil för att ha som pendlarbil så denna blev stående.
Nu har jag äntligen börjat ta tag i den så smått igen o håller på att riva ur hela inredningen förutom instrumentbrädan.
Dags för att bygga om från gatbil till renodlad rallybil för asfalt.
Tanken är att den ska få sträcka ut sig på lite RS o lite tävlingar i danmark när ekonomin tillåter.
Sommaren förlöpte väl inte riktigt som planerat bilen började jäklas i juli för att till sist inte vilja gå alls.
Handlade en ny bil för att ha som pendlarbil så denna blev stående.
Nu har jag äntligen börjat ta tag i den så smått igen o håller på att riva ur hela inredningen förutom instrumentbrädan.
Dags för att bygga om från gatbil till renodlad rallybil för asfalt.
Tanken är att den ska få sträcka ut sig på lite RS o lite tävlingar i danmark när ekonomin tillåter.
Tim Olofsson Olofström
R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
En sån ratt passar också i R18.timolo wrote:tog både ratt och nav från GTEn hade en över
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Och 21 den passar lite var stans
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Nej, tror att Clio 16V och 19 16V hade samma ratt.timolo wrote:Är det inte så att den ratten även satt i ph1 19 16v?
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related