Gotland Ring 12 maj 2012

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by mange »

ahhh.... Såklart nu förstår jag.... du menar betala in till träffen :D det skall även jag göra 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Alpine Linus »

mange wrote:ahhh.... Såklart nu förstår jag.... du menar betala in till träffen :D det skall även jag göra 8)
då har man gjort de iaf :D nu ere stressmeck som gäller..... femman går INTE bra.... den spottar och lever och nu när jag va ute å starta så misständer den å grejsar sig också! :( ska byta tändkablar imorgon så får vi se.......

Sedan borde de nog komma ett bromsservo eller 2 från frankrike inom snar framtid(har väll inte allt för bra erfarenheter av fransoser och frakt)
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Tony »

Hur många tänker åka på torsdagen och hur många kommer åka på fredagen, ser att man är framme 1 timme tidigare än vanligt på fredagen inte mycket,men lite iaf.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Alpine Linus »

Tony wrote:Hur många tänker åka på torsdagen och hur många kommer åka på fredagen, ser att man är framme 1 timme tidigare än vanligt på fredagen inte mycket,men lite iaf.
jag tror fan jag åker på torsdag, 9-båten eller va va det? nästa båt går klockan 8 på fredag? (härligt med 23 timmars intervaller mellan båtarna!?!?!?!)
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Tony »

Alpine Linus wrote:
Tony wrote:Hur många tänker åka på torsdagen och hur många kommer åka på fredagen, ser att man är framme 1 timme tidigare än vanligt på fredagen inte mycket,men lite iaf.
jag tror fan jag åker på torsdag, 9-båten eller va va det? nästa båt går klockan 8 på fredag? (härligt med 23 timmars intervaller mellan båtarna!?!?!?!)
jo 21,10 på torsdagen, 20,10 på fredagen, jag funderar åxå på torsdagen annars är man framme vid typ 00 vid stugan och upp tidigt och gasa hela dagen.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
t80196
Forumpolis
Posts: 432
Joined: 11 Apr 2003, 23:55
Firstname: Mats
Surname: Grimme
Location: Bromma

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by t80196 »

Jag åker 1105 på fredag hem 16 på söndagen.
Mats Grimme - Stockholm, Bromma
Gillar mest gammelbilar.

Renaultlös för närvarande, men har andra kul leksaker i garaget
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Tony »

t80196 wrote:Jag åker 1105 på fredag hem 16 på söndagen.
Ja ni har ju lite bättre tider.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Alpine Linus »

Tony wrote:
t80196 wrote:Jag åker 1105 på fredag hem 16 på söndagen.
Ja ni har ju lite bättre tider.
Ska vi sikta på 21:10 båten då Tony så rycker vi en fin burgare på båten och kanske något malt-haltigt? ;) måste bara få reda på hur många CO:drivers jag ska ha med mig......
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Tony »

Alpine Linus wrote:
Tony wrote:
t80196 wrote:Jag åker 1105 på fredag hem 16 på söndagen.
Ja ni har ju lite bättre tider.
Ska vi sikta på 21:10 båten då Tony så rycker vi en fin burgare på båten och kanske något malt-haltigt? ;) måste bara få reda på hur många CO:drivers jag ska ha med mig......
Ja det får nog bli så, men malten kan vi vänta med tills vi kommer fram.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Alpine Linus »

Tony wrote:
Alpine Linus wrote:
Tony wrote:Ja ni har ju lite bättre tider.
Ska vi sikta på 21:10 båten då Tony så rycker vi en fin burgare på båten och kanske något malt-haltigt? ;) måste bara få reda på hur många CO:drivers jag ska ha med mig......
Ja det får nog bli så, men malten kan vi vänta med tills vi kommer fram.
Sådär nu är båten bokad och betalt, banan bokad och betald, kärran bokad, nu kanske det är dax att ringa Peter och säga att man verkligen kommer!

Fick med mig 2 co:drivers/fotografer också, undra vad för skoj man kan göra med allt det materialet :lol:

Nu är det finlir som gäller, Femman suger luft någonstans och jag kör för tillfället med ett "super-attack" superlimmat bromsservomembran men vem vet, det kanske håller =)

GoPro kamera inköpt, 2x Nikon D3000 bestyckade med shyssta Objektiv och 1 random 11MP 720p video- och/eller fotokamera laddad med 32GB minneskort =)
Kanske man skall knåpa ihop något trevligt i DVD format som en klubbförmån ;)

Ingen återvändo nu :D
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by mange »

Jag har inte bokat än men skall ta tag i det. lutar att åka redan på onsdag kväll och hem på söndag. eller så blir det på torsdag kväll och hem på måndag. Vi får se.
Måste nog åka upp till stugan och fixa doffen så man har något att åka med 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Alpine Linus »

mange wrote:Jag har inte bokat än men skall ta tag i det. lutar att åka redan på onsdag kväll och hem på söndag. eller så blir det på torsdag kväll och hem på måndag. Vi får se.
Måste nog åka upp till stugan och fixa doffen så man har något att åka med 8)
jo det är ju en fördel att kunna åka så du slipper promenera runt banan!
Har även för mig destination gotland ville att man skulle pröjsa 28 dagar i förväg... Dvs senast fredag denna veckan... Tål att tänkas på för er som inte har bokat än!!!
Hoppas gopro'n följer med i år igen mange?! Har lite planer för all multimedia som man kan samla in under långhelgen så det är väll aldrig fel med 2st bilmonterade kameror ;)

Edit: han du titta efter något passande bromsservo förresten?! :)
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by mange »

Alpine Linus wrote:
mange wrote:Jag har inte bokat än men skall ta tag i det. lutar att åka redan på onsdag kväll och hem på söndag. eller så blir det på torsdag kväll och hem på måndag. Vi får se.
Måste nog åka upp till stugan och fixa doffen så man har något att åka med 8)
jo det är ju en fördel att kunna åka så du slipper promenera runt banan!
Har även för mig destination gotland ville att man skulle pröjsa 28 dagar i förväg... Dvs senast fredag denna veckan... Tål att tänkas på för er som inte har bokat än!!!
Hoppas gopro'n följer med i år igen mange?! Har lite planer för all multimedia som man kan samla in under långhelgen så det är väll aldrig fel med 2st bilmonterade kameror ;)

Edit: han du titta efter något passande bromsservo förresten?! :)
Japp Gopron följer med samt även en systemkamera med bra objektiv och en vanlig videokamera :D

Jo är ju dags att få fart på något som man kan åka på gotland med. Men hitills har allt krut legat på att få ihop min Svarta CV som skall säljas. men nu är den hemkörd till Sthlm så nu finns det tid att fixa Doffen.
Image

Letade lite efter servot men när det började rasa lådor inne i förrådet så gav jag upp. dags att städa? heltklart :D Måste du ha det innan gotland? isf så ger jag det ett försök till.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by Alpine Linus »

mange wrote:
Alpine Linus wrote:
mange wrote:Jag har inte bokat än men skall ta tag i det. lutar att åka redan på onsdag kväll och hem på söndag. eller så blir det på torsdag kväll och hem på måndag. Vi får se.
Måste nog åka upp till stugan och fixa doffen så man har något att åka med 8)
jo det är ju en fördel att kunna åka så du slipper promenera runt banan!
Har även för mig destination gotland ville att man skulle pröjsa 28 dagar i förväg... Dvs senast fredag denna veckan... Tål att tänkas på för er som inte har bokat än!!!
Hoppas gopro'n följer med i år igen mange?! Har lite planer för all multimedia som man kan samla in under långhelgen så det är väll aldrig fel med 2st bilmonterade kameror ;)

Edit: han du titta efter något passande bromsservo förresten?! :)
Japp Gopron följer med samt även en systemkamera med bra objektiv och en vanlig videokamera :D

Jo är ju dags att få fart på något som man kan åka på gotland med. Men hitills har allt krut legat på att få ihop min Svarta CV som skall säljas. men nu är den hemkörd till Sthlm så nu finns det tid att fixa Doffen.
http://www1.garaget.org/archive/86/8545 ... 709517.jpg

Letade lite efter servot men när det började rasa lådor inne i förrådet så gav jag upp. dags att städa? heltklart :D Måste du ha det innan gotland? isf så ger jag det ett försök till.
Oj den ser väldigt fin ut :D låter som du också har en bra uppsättning med elektronik som ska åka med ;)
Får bli någon form av minnes video + photoalbum i den tyngre skalan då!!!!

Alltså jag behöver väll det inte egentligen för jag körde lite superlim på revan som va på servo membranet och det höll iaf en testrunda.... Går den sönder på gotland får jag väll ha med mig en quick-twin för snabbaste bortkoppling av servot ;) har ju även beställt 2 från frankrike men det verkar som han va en liten lurendrejare för han har inte hört av sig efter jag satte in pengar!
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Gotland Ring 12 maj 2012

Post by mange »

Alpine Linus wrote: Oj den ser väldigt fin ut :D låter som du också har en bra uppsättning med elektronik som ska åka med ;)
Får bli någon form av minnes video + photoalbum i den tyngre skalan då!!!!

Alltså jag behöver väll det inte egentligen för jag körde lite superlim på revan som va på servo membranet och det höll iaf en testrunda.... Går den sönder på gotland får jag väll ha med mig en quick-twin för snabbaste bortkoppling av servot ;) har ju även beställt 2 från frankrike men det verkar som han va en liten lurendrejare för han har inte hört av sig efter jag satte in pengar!
Joda den blev helt OK. så den skall nog gå att kränga :D har ju sent om sider kommit på att man inte kan ha kvar allt :D

En film skulle ju vara ballt. Min kunskap om att klippa ihop filmer är dock Noll så det kan ju du göra :D

OK då skall jag leta lite till efter servot. verkar ju som du kan behöva ett 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Post Reply