konbane/ däck sparkar träff lunda (uppsala) 19/7 2008
Moderator: Forumpolisen
Det som drar kulor när man ordnar träff är ju lite grillning och dricka men framför allt hyra för asfaltsytan. Normalt kostar konerna en slant att hyra och även tidtagningen. (dyra prylar )
Det är därför praxis/normalt att det för deltagarna kostar några 100-lappar att åka konbana. "Riktig" bana kan kosta betydligt mer, lite beroende på hur upplägget är. (Ändå är vi lyckligt lottade i Sverige. Avgiften för trackdays i andra länder, t.ex. i U.K, är i regel skyhög.)
Om vi blir många som vill åka konbana den 19'e kan avgiften kanske justeras nedåt.
Detta är ju en liten experimentgrej, Sthlmsträff med konbana. Om det slår väl ut och intresset blir stort kanske det blir en permanent återkommande tillställning. Om det till nästa tillfälle raggas sponsorer/samarbetspartners kanske hela träffen kan bli "gratis" för CRS-medlemmar...
Det är därför praxis/normalt att det för deltagarna kostar några 100-lappar att åka konbana. "Riktig" bana kan kosta betydligt mer, lite beroende på hur upplägget är. (Ändå är vi lyckligt lottade i Sverige. Avgiften för trackdays i andra länder, t.ex. i U.K, är i regel skyhög.)
Om vi blir många som vill åka konbana den 19'e kan avgiften kanske justeras nedåt.
Detta är ju en liten experimentgrej, Sthlmsträff med konbana. Om det slår väl ut och intresset blir stort kanske det blir en permanent återkommande tillställning. Om det till nästa tillfälle raggas sponsorer/samarbetspartners kanske hela träffen kan bli "gratis" för CRS-medlemmar...
Såklart!waller wrote:200 kr känns billigt om man jämför med andra liknande arrangemang.
Vad innebär Stockholmsträff? Är det ok att dyka upp även om man inte bor i huvvestan?
Stockholmsträffen heter det därför att några av de som är med i klubben boende i Sthlmstrakten har arrangerat en serie träffar som hållits just i Sthlm (fast egentligen i Solna tror jag...). Denna gången blir "Stockholmsträffen" en liten bit utanför Stockholm, närmare bestämt nordöst om Uppsala.
Last edited by Falk on 10 Jul 2008, 10:20, edited 1 time in total.
Precis... vi hoppas på att det kommer mycket folk och att vi kan göra detta återkommande...Falk wrote:Det som drar kulor när man ordnar träff är ju lite grillning och dricka men framför allt hyra för asfaltsytan. Normalt kostar konerna en slant att hyra och även tidtagningen. (dyra prylar )
Det är därför praxis/normalt att det för deltagarna kostar några 100-lappar att åka konbana. "Riktig" bana kan kosta betydligt mer, lite beroende på hur upplägget är. (Ändå är vi lyckligt lottade i Sverige. Avgiften för trackdays i andra länder, t.ex. i U.K, är i regel skyhög.)
Om vi blir många som vill åka konbana den 19'e kan avgiften kanske justeras nedåt.
Detta är ju en liten experimentgrej, Sthlmsträff med konbana. Om det slår väl ut och intresset blir stort kanske det blir en permanent återkommande tillställning. Om det till nästa tillfälle raggas sponsorer/samarbetspartners kanske hela träffen kan bli "gratis" för CRS-medlemmar...
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Ungefär denna banan (nedan) kommer att ställas upp för de som vill provapå att svänga. Rekommenderas, det är verkligen kul.
Går jättebra att köra med sin vanliga standardbil eller entusiastbil.
Om man vet att man kommer att ta i för kung och fosterland i slalomen kan man om man kör på vanliga gatdäck trycka i några extra hekto luft i framhjulen. Annars bara att tuta och köra. Någon typ av hjälm, bättre än cykel eller hockeyhjälm, ska man ha på huvudet. En enkel säkerhetsåtgärd om olyckan skulle vara framme, så att man inte slår huvudet i inredningen på bilen. Dock, konbana är säkert. Det är mycket mer riskabelt att åka på landsvägen till och från träffen.
Om man vet med sig att man kommer att sparka mycket däck (Tony?) rekommenderas sko med stålhätta.
Går jättebra att köra med sin vanliga standardbil eller entusiastbil.
Om man vet att man kommer att ta i för kung och fosterland i slalomen kan man om man kör på vanliga gatdäck trycka i några extra hekto luft i framhjulen. Annars bara att tuta och köra. Någon typ av hjälm, bättre än cykel eller hockeyhjälm, ska man ha på huvudet. En enkel säkerhetsåtgärd om olyckan skulle vara framme, så att man inte slår huvudet i inredningen på bilen. Dock, konbana är säkert. Det är mycket mer riskabelt att åka på landsvägen till och från träffen.
Om man vet med sig att man kommer att sparka mycket däck (Tony?) rekommenderas sko med stålhätta.
Då får man samtidigt tyngre gasfot,så då kanske det går fortare i konbanan..Falk wrote: Om man vet med sig att man kommer att sparka mycket däck (Tony?) rekommenderas sko med stålhätta.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
En spik igenom hjälmen kan också rekomenderas så man blir extra hjärndöd och vågar gasa tillräckligtTony wrote:Då får man samtidigt tyngre gasfot,så då kanske det går fortare i konbanan..Falk wrote: Om man vet med sig att man kommer att sparka mycket däck (Tony?) rekommenderas sko med stålhätta.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Förargenomgången startar kl 10.00 så var där lite innan ... vill du komma senare så blir det fler genomgångar under dagen
här finns det info:
http://www.clubrenaultsverige.com/meeti ... asp?id=165
här finns det info:
http://www.clubrenaultsverige.com/meeti ... asp?id=165
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Ser verkligen fram emot lördag
Ställde på Gt-turbon idag och än så länge sköter den sig.
Ska fixa ett oljebyte och införskaffa hjälm nu.
Tror ni en sån här kanske duger?
http://www.jula.se/e-Sales/esa/default. ... 0EQ=641020
/Johannes
Ställde på Gt-turbon idag och än så länge sköter den sig.
Ska fixa ett oljebyte och införskaffa hjälm nu.
Tror ni en sån här kanske duger?
http://www.jula.se/e-Sales/esa/default. ... 0EQ=641020
/Johannes
skall försöka ta med dina mätartavlor upp...Mr. Pink wrote:Ser verkligen fram emot lördag
Ställde på Gt-turbon idag och än så länge sköter den sig.
Ska fixa ett oljebyte och införskaffa hjälm nu.
Tror ni en sån här kanske duger?
http://www.jula.se/e-Sales/esa/default. ... 0EQ=641020
/Johannes
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen