Original stereo - uppgradera till lite roligare ljud?
Moderator: Forumpolisen
Fick en titt (och sitt plus provlyssning) i en grym R5 GTE igår som var med på Elmia (är även till salu på blocket) där det var ljudbygge på hög nivå.
Det var grejor från soundstream...mkt läckra!!!
http://www.soundstream.com
ÅF i GBG är www.enperformance.com
Passade också på att kolla på BRL. Baslådorna är inte SÅ dyra.
Kondensator tyckte han inte var nödvändigt om man inte skall ha nåt värstingbygge. Bara en baslåda plus slutsteg i skuffen klarar ett vanligt batteri. Vad säger erfarenheten, ni som uppgraderat ljudet?
Usch börjar bli riktigt sugen
Det var grejor från soundstream...mkt läckra!!!
http://www.soundstream.com
ÅF i GBG är www.enperformance.com
Passade också på att kolla på BRL. Baslådorna är inte SÅ dyra.
Kondensator tyckte han inte var nödvändigt om man inte skall ha nåt värstingbygge. Bara en baslåda plus slutsteg i skuffen klarar ett vanligt batteri. Vad säger erfarenheten, ni som uppgraderat ljudet?
Usch börjar bli riktigt sugen
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
hur funkar det att byta huvudenhet på den bilar som har styrning av vissa funktioner genom originalstereon? de funktionerna försvinner ju då eller iaf kopplingen till den separata displayen på instrumentpanelen.
man kanske ska börja med att byta element och, om det behövs, driva dem med ett nytt steg? det bör ju göra susen, sedan kan originalstereon spela skivorna och radio som förut. mp3 får man väl lösa på annat sätt om det behövs.
man kanske ska börja med att byta element och, om det behövs, driva dem med ett nytt steg? det bör ju göra susen, sedan kan originalstereon spela skivorna och radio som förut. mp3 får man väl lösa på annat sätt om det behövs.
micke åhrén
medlem #1819 (tror jag)
honda accord 2,4 type s -06
volvo v70 ii 2,5ft -10
medlem #1819 (tror jag)
honda accord 2,4 type s -06
volvo v70 ii 2,5ft -10
Även Sony skall ha adapterkablage till vissa modeller. Har dock för mig att dessa kablage inte är helt gratis - framför allt om man vill ha display-modellenmicke_011 wrote:hur funkar det att byta huvudenhet på den bilar som har styrning av vissa funktioner genom originalstereon? de funktionerna försvinner ju då eller iaf kopplingen till den separata displayen på instrumentpanelen.
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Kollade MDS tidigare i somras, och där kostade ett adapterkablage till Renault över 700 kr, om man ville att rattfjärren skulle funka med annan huvudenhet. Uppgradera ljudet ligger nog på is över vintern, sen kanske det blir slag i saken.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
ja men det funkar problemet är ju när man som jag har en display åxå,om man bara hade haft rattfjärren så hade man kommit billigare undan.. vill ju inte köra med luckan till radion öppen när det går att fixa ..men som du säger dyrt..Steel wrote:Dom kostar skjortan tyvärr, ca. 1600:- till min Pioneer så jag har inte köpt någon ...Tony wrote:pioneer och adaptrar så löser det sig,funkar inte till alla pioneer ........men dom lite dyrare
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Så, lyfter vi lite tråd igen...
Har snokat på MDS å BRL´s hemsida lite.
Vad är "bäst"?
JVC, Sony eller Pioneer?
Pioneer har fått bra kritik av kunder på pricerunner.
Nån som har nåt trevligt att rekommendera?
Priserna är ju ganska överkomliga åxxå, om man vill byta ut original-ljudet till nåt roligare. Skall man byta alla högtalare när man ändå är i farten åxxå, eller räcker det med huvudenheten? Tror jag har 4x15 watt, men 6 högtalare.
Vad är "bäst"?
JVC, Sony eller Pioneer?
Priserna är ju ganska överkomliga åxxå, om man vill byta ut original-ljudet till nåt roligare. Skall man byta alla högtalare när man ändå är i farten åxxå, eller räcker det med huvudenheten? Tror jag har 4x15 watt, men 6 högtalare.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Har inte någon mer erfarenhet utav Pioneer än någon gammal rattaxelbandare. Däremot har jag haft ett par nyare Sony med stöd för mp3 i bilarna innan och tyckt att dom varit helt oki. För mig att Sony var aningen mer prisvärda jämtemot just Pioneer när jag kollade på stereos sist. Tror dock inte att det skiljer så himla mycket på dom heller. Kolla bara att du får dom anslutningarna du behöver nu eller i framtiden. Sedan kan ju designen spela en roll med då man gärna vill att den skall flyta in i bilen någorlunda. JVC har ju tagit sig in på marknaden ordentligt med, så jag tror inte dom är så dåliga heller.kmfdm wrote:Så, lyfter vi lite tråd igen...
Vad är "bäst"?
JVC, Sony eller Pioneer?
Skall du köra mp3 i bilen kanske en spelare med giga-mp3 kan vara utav intresse. Alltså möjligheten att kunna köra mp3 ifrån en DVD-skiva.
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
- Jolle_Pborn