Min gamla Clio är tillbaka i stan! :)
Moderator: Forumpolisen
Tack!Spiff wrote:Sagt det förr säger det igen lugnt en av sveriges finaste clio 16V

Det kommer så fort som möjligt. Jag får bilen senast söndag! Då ska jag först tvätta, sen glida runt och mysa, sen skriva en lista på allt godis jag fick för inga pengar alls och sen blir det massa kort så fort som möjligt!Spiff wrote:När få vi se dags färska bilder BTW??
Mvh
Pappa Widar

Mattias Widar - Borås
Clio 16v -91
Clio 16v -91
Nu så! Nu är han hemma hos pappa igen!
Har vart ute nu och åkt i tre timmar drygt, så otroligt roligt!
Färsk info om bilen och nuvarande skick;
Bil 18450 mil, motor 9000 mil.
Helt nya 205/40-17 Dunlop SP9000 (eller något sådant hette dem, dyra var de).
Fjärrlarm.
Momopedaler, -växelspaksknopp och -ratt.
Vita blinkers.
CD-stereo med två Alpinehögtalare i hatthyllan (vet inte om det sitter fler, inte letat).
Rostbullor på baklucka, sparklåda förarsida, skärmkanter bak (nähä?!).
Rätt mycket stenskott i fronten och färgsläpp på kofångaren fram.
Anledningen att den inte gick igenom besiktningen;
* Fjädring fram kärv - styv
* Fjädring bak kärv - styv
* Lambdavärde för högt (precis utanför krav)
* Bromsslang höger fram
Jag sålde bilen för 35000 för 2½ år sedan och fick den i nuvarande skick med massa godis på för...
.
.
.
*trumvirvel*
.
12000!
Mvh,
Widar - Nöjd.
Har vart ute nu och åkt i tre timmar drygt, så otroligt roligt!

Färsk info om bilen och nuvarande skick;
Bil 18450 mil, motor 9000 mil.
Helt nya 205/40-17 Dunlop SP9000 (eller något sådant hette dem, dyra var de).
Fjärrlarm.
Momopedaler, -växelspaksknopp och -ratt.
Vita blinkers.
CD-stereo med två Alpinehögtalare i hatthyllan (vet inte om det sitter fler, inte letat).
Rostbullor på baklucka, sparklåda förarsida, skärmkanter bak (nähä?!).
Rätt mycket stenskott i fronten och färgsläpp på kofångaren fram.
Anledningen att den inte gick igenom besiktningen;
* Fjädring fram kärv - styv
* Fjädring bak kärv - styv
* Lambdavärde för högt (precis utanför krav)
* Bromsslang höger fram
Jag sålde bilen för 35000 för 2½ år sedan och fick den i nuvarande skick med massa godis på för...
.
.
.
*trumvirvel*
.
12000!

Mvh,
Widar - Nöjd.
Mattias Widar - Borås
Clio 16v -91
Clio 16v -91
Tackar för det!Tony wrote:pratade med en som har en sån, låg precis på gränsen på avgasvärdena,han bytta lamdasonden sedan blev det bra......
Det är ett hål i avgassytemet, vet inte om det kan påverka någonting? Annars har jag hört allt från katalysatorbyte till k-sprit...
Mattias Widar - Borås
Clio 16v -91
Clio 16v -91
Japp lamdan sitter innan katten, så är hålet efter katten så är nog inte det som är problemet.
Det svåraste med att byta lamdan var att få bort den
satt såinih*****e på min.
Köpte min lamda hos www.autofrance.se för typ 500-600 kr.
Det svåraste med att byta lamdan var att få bort den

Köpte min lamda hos www.autofrance.se för typ 500-600 kr.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.

Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.

Om läkage finns efter katten så blir lambda värdet högt,utan att några andra fel finns.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Som sagt ett hål efter lambdasonden kan spela in, eftersom mätinstrumentet som mäter fel värde sitter längst bak i avgassystemet så kan hålet vara varsom helst,ja förutom det längst bak då,det är ju inte bilens lamdasond bilprovningen mäter med............det är ju deras instrument...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen