intrumentet har slocknat
Moderator: Forumpolisen
Re: intrumentet har slocknat
Renault Sverige är väl lämpligast, antar jag.
Renault
Renault Sverige
Box 1028
164 21 Kista
Tel: 0771-345 666
E-post: kundservice.sverige@renault.com
Pröva med detta!
Det var inte nordic utan sverge som jag kontaktade, sorry!
Renault
Renault Sverige
Box 1028
164 21 Kista
Tel: 0771-345 666
E-post: kundservice.sverige@renault.com
Pröva med detta!
Det var inte nordic utan sverge som jag kontaktade, sorry!
Ulf Lindberg Växjö
Grand Scenic 2.0T-05
Grand Scenic 2.0T-05
Re: intrumentet har slocknat
linkan62 wrote:Renault Sverige är väl lämpligast, antar jag.
Renault
Renault Sverige
Box 1028
164 21 Kista
Tel: 0771-345 666
E-post: kundservice.sverige@renault.com
Pröva med detta!
Det var inte nordic utan sverge som jag kontaktade, sorry!
Tackar igen för tips.
Jag pratade med Renault Sverige i fredags men... De beklagade att de inte kunde hjälpa till eftersom bilen är för gammal/har gått för långt NU (detta trots att jag påpekat att jag kan styrka att instrumentet kraschade i samband med 12.000 mila servicen, för två år sedan).
De säger att det är Bilias fel som inte rapporterade vidare till Renault Sverige så jag skall kolla med Bilia i igen men jag frågade ju dem flera ggr. vid felets inträffande om det inte fanns någon " hjälp" att få och fick nekande svar.
TRÅKIGT! att behöva "kriga" om en sådan här sak.
Ingemar Johansson
-
- Forumpolis
- Posts: 1184
- Joined: 13 Aug 2006, 21:41
- Firstname: John
- Surname: Ignell
- Location: Enviken
Re: intrumentet har slocknat
Välkommen in i klubben för Vi som inte kan få hjälp utv RenaultNordic dom vill inte hjälpa oss alls med något då det gäller garantiärenden eller annat,har själv försökt i ca 1,5 för att få rättsida för en fellackerad sida på en megane 08a som fick galvsläpp för ca 1,5 år sen.
Har ännu inte fått svar eller goodwill från dom!
Har ännu inte fått svar eller goodwill från dom!
John Ignell Enviken
Re: intrumentet har slocknat
Då har jag återigen varit i kontakt med Renaut Sverige och Nordic och de svarar
"Bäste kund,
Renault Nordic beklagar de problem Ni upplevt med Er Renault bil.
Renault Nordic har undersökt Ert ärende och beslutat att inte bevilja någon
ersättning i detta ärende och detta beslut kvarstår.
Detta beslut tas efter noga undersökning av bilens historik, mätarställning
och ålder.
Med vänlig hälsning
Kundrelationsavdelningen
Renault Nordic AB "
Tråkigt att höra eftersom vad det gäller historik och ålder så fanns ju som sagt inte någon
möjlighet till nu gällande ekonomiskt ansvarstagande från Renault sida
när problemet uppstod i samband med 12.000 milaservicen för ett par år sedan. iaf. inte eln. vad Bilia Kungälv/Sisjön sa då.
Känns RIKTIGT SURT och eftersom bilen används så gott som dagligen så blir ju irritationsnivån hög.
Brukar inte vilja bråka och ställa till konflikter men..
Känns som att nu återstår väl inget annat än att sätta en "min RENAULT ÄR KASS" dekal i bakrutan
och en massa klagomål på inätet då.
"Bäste kund,
Renault Nordic beklagar de problem Ni upplevt med Er Renault bil.
Renault Nordic har undersökt Ert ärende och beslutat att inte bevilja någon
ersättning i detta ärende och detta beslut kvarstår.
Detta beslut tas efter noga undersökning av bilens historik, mätarställning
och ålder.
Med vänlig hälsning
Kundrelationsavdelningen
Renault Nordic AB "
Tråkigt att höra eftersom vad det gäller historik och ålder så fanns ju som sagt inte någon
möjlighet till nu gällande ekonomiskt ansvarstagande från Renault sida
när problemet uppstod i samband med 12.000 milaservicen för ett par år sedan. iaf. inte eln. vad Bilia Kungälv/Sisjön sa då.
Känns RIKTIGT SURT och eftersom bilen används så gott som dagligen så blir ju irritationsnivån hög.
Brukar inte vilja bråka och ställa till konflikter men..
Känns som att nu återstår väl inget annat än att sätta en "min RENAULT ÄR KASS" dekal i bakrutan
och en massa klagomål på inätet då.
Ingemar Johansson
-
- Forumpolis
- Posts: 1184
- Joined: 13 Aug 2006, 21:41
- Firstname: John
- Surname: Ignell
- Location: Enviken
Re: intrumentet har slocknat
Konsumentombudsmannen i din kommun eller om du är med i M ta kontakt med deras jurister!
Har haft mkt problem med motsvarigheten till dålig bil i kungsängen ang lack,galvsläpp på vår bil megane 08a men fick då hjälp utav M.
Har haft mkt problem med motsvarigheten till dålig bil i kungsängen ang lack,galvsläpp på vår bil megane 08a men fick då hjälp utav M.
John Ignell Enviken
Re: intrumentet har slocknat
john wrote:Konsumentombudsmannen i din kommun eller om du är med i M ta kontakt med deras jurister!
Har haft mkt problem med motsvarigheten till dålig bil i kungsängen ang lack,galvsläpp på vår bil megane 08a men fick då hjälp utav M.
Tackar för tips.
Skall kolla.
Håller dock på att kolla med dessa
http://www.atech2.com/
http://www.innosund.se/
http://www.bildelshuset.com/Reparationer.htm
För att ev. få lagat instrumentet. Verkar kosta ca 2.000 med frakt.
Nackdelen är ju att det tar nån vecka (från det att jag skruvat uta och skickat tills jag får tillbaka instrumentet) och då går det ju inte att använda bilen.
Men som sagt... RIKTIGT TRÅKIGT det här
Ingemar Johansson
-
- Posts: 1058
- Joined: 14 Jan 2011, 22:12
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
- Location: Siggerud ( Norge)
Re: intrumentet har slocknat
Tråkigt att det blivit så här för dig.. men jag måste fråga med anledning av vad du skrev sist här nu.
Eftersom Renault Sverige vägrar ge dig en på garanti eller dyl så e det iaf betydligt billigare att skicka iväg panelen för ngn tusing istället för en helt ny för massa mer.
Kan du använda den som den är nu då? du ser inte hastigheten eller varvtal allt e ju svart så vad e det för skillnad mot att den inte sitter där? jag bara undrarNackdelen är ju att det tar nån vecka (från det att jag skruvat uta och skickat tills jag får tillbaka instrumentet) och då går det ju inte att använda bilen.
Eftersom Renault Sverige vägrar ge dig en på garanti eller dyl så e det iaf betydligt billigare att skicka iväg panelen för ngn tusing istället för en helt ny för massa mer.
Johnny Söderström
Re: intrumentet har slocknat
Starbright wrote:Tråkigt att det blivit så här för dig.. men jag måste fråga med anledning av vad du skrev sist här nu.
Kan du använda den som den är nu då? du ser inte hastigheten eller varvtal allt e ju svart så vad e det för skillnad mot att den inte sitter där? jag bara undrarNackdelen är ju att det tar nån vecka (från det att jag skruvat uta och skickat tills jag får tillbaka instrumentet) och då går det ju inte att använda bilen.
Eftersom Renault Sverige vägrar ge dig en på garanti eller dyl så e det iaf betydligt billigare att skicka iväg panelen för ngn tusing istället för en helt ny för massa mer.
Nja... hittills har det ju glappat (men det senaste har det släckt ned helt) så då har jag kört ändå.
Antar att man inte får köra bilen utan instrument ???
Ingemar Johansson
Re: intrumentet har slocknat
Då har jag tagit bort plasttäcklisterna runt instrumentet för att komma åt att skruva loss det och... då såg jag att en av de två skruvarna som håller instrumentet på plats SAKNADES!?
Kan det kanske vara så att instrumentet är bytt/mekat med tidigare (innan jag köpte bilen.
Jag köpte bilen begagnad på Bilia Sisjön i Göteborg våren -07 (bilen var då 3 år gammal och hade enl. mätaren gått 32526.
Det står ju en hel del siffror på instrumentet så... Går det att kolla om det är orginal instrument med hjälp av dem?
Kan det kanske vara så att instrumentet är bytt/mekat med tidigare (innan jag köpte bilen.
Jag köpte bilen begagnad på Bilia Sisjön i Göteborg våren -07 (bilen var då 3 år gammal och hade enl. mätaren gått 32526.
Det står ju en hel del siffror på instrumentet så... Går det att kolla om det är orginal instrument med hjälp av dem?
Ingemar Johansson
- figgesoft
- Posts: 1864
- Joined: 21 Aug 2003, 07:33
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
- Location: Landskrona
- Contact:
Re: intrumentet har slocknat
En kollegas display räknade upp väldigt snabbt när hans display började flippa,
det skulle kunna förklara det höga miltalet när du köpte bilen.
Det är ganska osannolikt att en bil går 10.000mil om året om den är privatkörd?
Kolla med svensk bilprovning om du kan få kopior på besiktningsprotokollen före tiden du köpt bilen och kolla om miltalen plötsligt skenat iväg.
Kanske går att bevisa att felet uppstod tidigare?
det skulle kunna förklara det höga miltalet när du köpte bilen.
Det är ganska osannolikt att en bil går 10.000mil om året om den är privatkörd?
Kolla med svensk bilprovning om du kan få kopior på besiktningsprotokollen före tiden du köpt bilen och kolla om miltalen plötsligt skenat iväg.
Kanske går att bevisa att felet uppstod tidigare?
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
Re: intrumentet har slocknat
figgesoft wrote:En kollegas display räknade upp väldigt snabbt när hans display började flippa,
det skulle kunna förklara det höga miltalet när du köpte bilen.
Det är ganska osannolikt att en bil går 10.000mil om året om den är privatkörd?
Kolla med svensk bilprovning om du kan få kopior på besiktningsprotokollen före tiden du köpt bilen och kolla om miltalen plötsligt skenat iväg.
Kanske går att bevisa att felet uppstod tidigare?
Orkade inte tjafsa med Renault Sverige eller Bilia mer så jag gjorde så här
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... 2&start=15
Ingemar Johansson