Clio 1.8 16v -1992-Tumic Inrednings montering
Moderator: Forumpolisen
jo den är vit, det är nog samma bil ligger uppe en tråd om den på rejsa under våra banbilar, samt min sida på garaget http://www.garaget.org/?car=136792
Är lugnt, nästa gång kanske det är jag som behöver grejer, figge
Men har planer för ett långtids projekt på den nu, men i första hand ska den blåa bli klar för sommaren och det blir den kanske nästa vecka, det tråkiga är att det bara var sopor av drevsatsen som jag igentligen köpte bilen för att komma åt.
Är lugnt, nästa gång kanske det är jag som behöver grejer, figge
Men har planer för ett långtids projekt på den nu, men i första hand ska den blåa bli klar för sommaren och det blir den kanske nästa vecka, det tråkiga är att det bara var sopor av drevsatsen som jag igentligen köpte bilen för att komma åt.
Jesse Westerlund
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Det finns en JC5 växellåda till salu med förstärkt hus från Renault Sport med Luddes drevsats (rakaskurna drev = hörselkåpor i kupén) inklusive slutväxel för banracing, helt nyrenoverad.
25 000 kr, även en Colotti diffspärr finns för 10000 kr extra.
Den finns i Sverige och jag tror inte att den är såld ännu.
För dyr och för högljudd för min del, men kanske nåt för dig?
25 000 kr, även en Colotti diffspärr finns för 10000 kr extra.
Den finns i Sverige och jag tror inte att den är såld ännu.
För dyr och för högljudd för min del, men kanske nåt för dig?
Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Ljudet kvittar för mig, men prislappen var för blodig för mig med ångrar att jag inte köpte en låda som fredrik på educar erbjöd mig för 12 när jag köpte motorn, dock utan diff då men sånt går ju att komplettera med sedan. Vart ligger den ute på annons då?
Jesse Westerlund
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Borde vara samma bil... men som jag kom ihåg det så är den iaf rätt så rostfri... hursom ball ide bygg en clio R26 R ... ensaktill vit var en av de ovanligare färgerna på dom
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Den är ganska rostfri, men huven är uppäten i underkant inifån, men skulle ändå bygga glasfiber huv till min blåa så då blir det samma på den vita med och offrar den vita huven att gö en plugg av.mange wrote:Borde vara samma bil... men som jag kom ihåg det så är den iaf rätt så rostfri... hursom ball ide bygg en clio R26 R ... ensaktill vit var en av de ovanligare färgerna på dom
Bakluckan var rostig under den med, men bakskärmarna var iaf ganska frisk, bortsätt från att den har fått sig en smäll på vänster bak och att en dålig spackling har spruckit så kanske byter hela skärmen där..
Kul att idén om R26 uppskattas, har konstaterat att det inte kryllar av vita, vet inte om det bara är jag men jag tycker att den vita clion är nog den snyggaste med, kan vara för att den blåa är så vanlig och ut tjatad?
Har lagt ut på entrepenad att en kille ska få photoshopa ihop ungefär hur jag har tänkt mig att bilen ska se ut.
För övrigt har jag monterat en annan drivaxel på höger sida idag på min blåa, vet inte vad det var för sort var inte orginal iaf, var någonting som följde med den vita. Samt stoppat in dioder i skylt belysningen.
Jesse Westerlund
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Då var bakaxeln demonterad och är på pulverlack just nu,, skall sedan sänkas och få sig lite nya bromsrör runt om.
Nu har jag börjat komma fram till att jag har inte tiden att fixa den vita så den kommer att säljas i delar, plockar av de delarna jag själv kommer behöva (drivaxlar kan man aldrig ha för många av) och lite små detaljer sedan får folk gärna kontakta mig om dom behöver delar så får vi se om vi kommer överrens
Nu har jag börjat komma fram till att jag har inte tiden att fixa den vita så den kommer att säljas i delar, plockar av de delarna jag själv kommer behöva (drivaxlar kan man aldrig ha för många av) och lite små detaljer sedan får folk gärna kontakta mig om dom behöver delar så får vi se om vi kommer överrens
Jesse Westerlund
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99