Nordisk renaultträff i sverige -07

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

HAHA !

Näe inte riktigt.... men man kan juh chansa lite =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Robin wrote:Här råder det aktivitet ser ja !

Jag har bokat in Nordiska Renaultträffen i år så ja hoppas att det inte är tomt på området när ja kommer dit =)

Kör hårt... ni gör ett kanon jobb !! jag ser framemot denna tillställning =D

/Gillström

Norrland
Hehe, oj då :shock:

Vi får hoppas på att det kan bli något då, svårigheten är att vi är ute så sent i tid :roll:
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Ja men va fasiken ! det lär löser väl ni ?!?!

Samma ställe som förra gången då ? huvudsaken man träffs och ha roligt !
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

kmfdm wrote: Gött jobbat Matthias!
Hoppas det blir ett bra erbjudande.
Allsång/karaoke med vargarna...vore en höjdpunkt. Kostade 500 kr/skalle då jag var där. Kanske några skulle vara intresserade att boka. Har för mig att det finns specialerbjudande åxxå, så man kan boka en hel grupp.
Safari vågar man nog inte åka i sin FINA klenod...man kanske kan hyra en bil av annat märke :lol: som får köra stuntsen :shock:
Tack... tyvärr fick jag detta svar idag från Vildmarkshotellet:

Hej Mathias,

tack för ditt samtal igår och din förfrågan om vistelse hos oss på Vildmarkshotellet.

Tyvärr måste jag meddela att efter diskussioner har vi kommit fram till att vi under perioden ni önskar komma till oss inte kan erbjuda någon uppställningsplats för bilar. Jag ber dig därför fundera över detta och återkomma till mig om det trots detta kan vara aktuellt och i så fall återkommer jag med en offert till dig.

Med vänliga hälsningar
X

Konferenscoach


Vet inte riktigt hur vi ska gå vidare med det här? Några förslag? Som jag ser det så är nog Vildmarkshotellet "sista" alternativet här i Östergötland. :roll:

Annars får vi börja kolla på alternativ någon annanstans...
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
User avatar
figgesoft
Posts: 1864
Joined: 21 Aug 2003, 07:33
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm
Location: Landskrona
Contact:

Post by figgesoft »

överskottsbolaget - köp tält!

:D
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Varför inte Mariefred då ? som sist ? måste det vara nytt ? eller någe i huvudstaden ??
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Robin wrote:Varför inte Mariefred då ? som sist ? måste det vara nytt ? eller någe i huvudstaden ??
För att det är skittråkigt att åka till samma ställe hela tiden,tycker nog dom flesta som varit där några ggr..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Det ser mörk ut, som i en svart tjurs arsle.

Vi får ha den nordiska träffen samtidigt med Alingsås- och Tjolöholmsträffen. 19-20 maj.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Johan wrote:Det ser mörk ut, som i en svart tjurs arsle.

Vi får ha den nordiska träffen samtidigt med Alingsås- och Tjolöholmsträffen. 19-20 maj.
:shock: :shock: :shock: Ja, det finns i alla fall uppställningsmöjligheter på Tjolöholm...gräsmattor så långt ögat når. Turistsäsongen har inte kommit igång heller, så det finns säkert boende. Men GBG-träffen är ju ingen nordisk träff :!:
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Robin wrote:Varför inte Mariefred då ? som sist ? måste det vara nytt ? eller någe i huvudstaden ??
Behöver inte vara något nytt ställe, men förutsättningen för att jag, tillsammans med någon/några andra kunde åta mig detta var ju att platsen för träffen ligger inom rimligt avstånd, med tanke på rent praktiska detaljer.

Mariefred är för långt bort för min del, dessutom är det förmodligen för sent att boka där + att det är ganska så mycket dyrare att anordna evenemanget i Sthlmsområdet. Vi behöver alltså sponsring isf, sist hade CRS ca 25 papp i sponsring vilket gick bl.a. till markhyra för biluppställningen och till att subventionera logi/matpriserna.
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

kmfdm wrote:
Johan wrote:Det ser mörk ut, som i en svart tjurs arsle.

Vi får ha den nordiska träffen samtidigt med Alingsås- och Tjolöholmsträffen. 19-20 maj.
:shock: :shock: :shock: Ja, det finns i alla fall uppställningsmöjligheter på Tjolöholm...gräsmattor så långt ögat når. Turistsäsongen har inte kommit igång heller, så det finns säkert boende. Men GBG-träffen är ju ingen nordisk träff :!:
Jo trist att det blev så här :(

Enda alternativen som isf återstår är ju att "sprida" evenemanget. Att man försöker dela boendet mellan hotell och stugby, som tex i Motala med hotellet i stan och Varamons stugby. Man får isf placera bilarna och ha själva bilträffdelen på separat plats, samt gemensam middag på tex hotellet. Det går ju säkert att lösa, men blir mer bökigt rent praktiskt med bokningar, flytt av bilar, samt att en del av gemenskapen kanske försvinner om man delar upp folket så rent boendemässigt :?: :roll:

GBG-träffen blir ju säkert kanonbra, men frågan är om den kan "ersätta" Nordiska träffen även om man gått ut med info på flera olika språk :?:
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Men Göteborgsträffen är juh i ett helt annat land !?!

det är juh över 80mil för en annan... då tappar man liksom själva poängen... för då får man knöla ihop sig en massa i en bil för att man inte har råd att köra fler bilar !
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Robin wrote:Men Göteborgsträffen är juh i ett helt annat land !?!

det är juh över 80mil för en annan... då tappar man liksom själva poängen... för då får man knöla ihop sig en massa i en bil för att man inte har råd att köra fler bilar !
80 mil är la inget för en norrlänning :lol: Det tar du väl på 7 timmar med din R21:a pauser inkluderade? Men du har rätt, de är i ett annat land - Västra Götaland :D Det är ju nästan lika långt för oss som bor söderut att åka till STHLM. Trängs å trivs i bilen :wink:
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Robin wrote:Men Göteborgsträffen är juh i ett helt annat land !?!

det är juh över 80mil för en annan... då tappar man liksom själva poängen... för då får man knöla ihop sig en massa i en bil för att man inte har råd att köra fler bilar !
HaHa då kan man ju lika gärna lägga ner konceptet,NORDISK renault träff,hur långt är det från västra Danmark till mariefred ?? lr norra Sverige,?lr södra sverige. lr norra Finland ? lr Norge finns ju alltid en jäkla massa folk som har Långt till en träff oavsett vart den ligger i norden lr hur... och vilken poäng? att träffas missar man väl inte... :?: :?:
Om man bara åker på den svenska nordiska så blir det väl i vart fjärde år,om man delar upp kostnaden på 4 år blir det inte många kr...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Jolle_Pborn
Posts: 650
Joined: 04 Oct 2005, 11:23
Location: Köping
Contact:

Post by Jolle_Pborn »

Tycker det är stor skillnad att åka 50 mil mot 80mil :roll:
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
Post Reply