Clio 1.8 16v -1992-Tumic Inrednings montering
Moderator: Forumpolisen
IT´S ALIVE! men har ett gäng problem att lösa tex, inget instrument i hela bilen fungerar, varvräknare oljetryck med mera sen rycker bilen oroväckande men sånt får vi lösa en annan dag nu ska jag åka o träna men motorn lät ganska elak när jag varvade upp den tack för hjälpen grabbar!
Jesse Westerlund
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
haft igång den några gånger och tätat vatten läckor och annat roligt som lätt kan bli ibland konstaterade att backen låg där den brukade, men backen låg även där 1an brukar ligga på en normal bil så har inte provkört än men den låter fortfarane jävligt frän tog lite bilder med som jag slänger upp i morgon
Jesse Westerlund
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
akta så inte backen går i när du kör = skrot...Tumic wrote:haft igång den några gånger och tätat vatten läckor och annat roligt som lätt kan bli ibland konstaterade att backen låg där den brukade, men backen låg även där 1an brukar ligga på en normal bil så har inte provkört än men den låter fortfarane jävligt frän tog lite bilder med som jag slänger upp i morgon
var det spänningen till spolarna som fattades...??
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
alltså var det inget som hade med sprutet att göra då..Tumic wrote:japps, spänningen som fattas, jag har inte kört den än och kommer inte köra förns allt är justerat men skönt att den går iaf känns lite mer motiverande att skruva nu när man vet att den fungerar
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
jo men den delen som sprutet styrde funkade, det är så orginal åxå fast man kanske inte tänker på det..Tumic wrote:tändingen har jag räknat in i "sprut delen" då även den har bytts. ingen som har några bromsok till salu? vänster fram/bak?
man kan tänka på det som en vattenkran,sprutet öppnar kranen,finns det inget vatten i slangen,så händer det inget.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Har nu varit ute och provkört lite lätt (luft i bromsarna) kan inte säga någonting annat än att jag vart väldigt besviken på bilen var inte alls det klippet man hade väntat sig, bara allt är klart ska jag fara och bänka den så jag får svart på vitt om jag har haft för höga förväntningar eller om det är något knas, när man börjar komma upp i varv och förväntar sig att det skall sparka iväg låter den mest bara.
Jesse Westerlund
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
om du satte dit kamremmen rätt enl märkena på den så skall det väl inte vara fel, finns 3 sträck på kamremmen en till varje kam och en till veven.
orginal sticker den ganska hårt vid 4500rpm,under det ganska trött,löjligt roligt att dra till varvstopp hela tiden.
saknar mitt dieselvrid i den,men i en lätt bil funkar det...
Vill inte vara nedlåtande men jag har nästan orginaleffekten med 2,5tums fullflödessystem utan kat, matchportat insug och grenrör 134hk. clio cup chippet gav 3hk..
om du skall ha ca 60hk till med trimkammar och ställbart sprut,(balanserat?)och kissen monterad det finner jag väldigt otroligt, står kammarna på sina nolllägen på kamdreven,så gör inte dom någon skillnad..
så jag tror inte din bänkning ger mer än ca 160hk tyvärr
orginal sticker den ganska hårt vid 4500rpm,under det ganska trött,löjligt roligt att dra till varvstopp hela tiden.
saknar mitt dieselvrid i den,men i en lätt bil funkar det...
Vill inte vara nedlåtande men jag har nästan orginaleffekten med 2,5tums fullflödessystem utan kat, matchportat insug och grenrör 134hk. clio cup chippet gav 3hk..
om du skall ha ca 60hk till med trimkammar och ställbart sprut,(balanserat?)och kissen monterad det finner jag väldigt otroligt, står kammarna på sina nolllägen på kamdreven,så gör inte dom någon skillnad..
så jag tror inte din bänkning ger mer än ca 160hk tyvärr
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
det jag skall ha enligt uppgift är kammar, portad topp, större spridare, hög komps kolvar, ställbara kamdrev och sprutet. jag kommer ihåg hur den betedde sig orginal, och denhär är TOM på botten får varva friskt när man skall upp med kopplingen. men bara bitarna är på plats blir det bänkning så får vi svart på vitt.
sen är det som så att remmen jag fick stämde inte märkningarna för fem öre tyvärr
sen är det som så att remmen jag fick stämde inte märkningarna för fem öre tyvärr
Jesse Westerlund
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99