Fjärrkontroll...

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Arctic_1
Posts: 168
Joined: 24 Feb 2004, 21:13
Location: Norway

Post by Arctic_1 »

dom va ju inte så dyra ca. 70 nkr monterat..fick også lite mera rackvidd med nya batterier (1-3m)
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

70 nkr och montering?????

jag skulle vara tvungen att betala 45:- så jag bad han sätta sig på något och rotera.. en sådant batteri kostar ju typ 15:- på Clas i sjön.. och monteringen gör man genom att skrova ut EN! skruv och dela nyckeln.. du är lurad [;)]
Arctic_1
Posts: 168
Joined: 24 Feb 2004, 21:13
Location: Norway

Post by Arctic_1 »

provade at byta batteri på min hem plats, då funkade inte nyckelen.eftersom jag bara har 1 nyckel blev jag lite radd( bor 10 mil från nærmsta volvo verkstad ) derfor fick jag en gubbe på volvo til att byta batterier, jag ar bara glad at jag har fått nya i nyckelen nu. och jag betalade 70 kronor MED byte.
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

visst, det är ju upp till var och en.. men det är inte särskilt mycket arbetet för dom, det var faktiskt en som hjälpte en stackars gammal tant när jag var där oxå.. så du är ju inte ensam :p nämen, helt seriöst, huvudsaken är ju att du fick en fungerande nyckel. Förresten, har du den där koden till immobilizern? fixa den annars så du kan starta bilen även fast du råkar tappa den där nyckeln.
Arctic_1
Posts: 168
Joined: 24 Feb 2004, 21:13
Location: Norway

Post by Arctic_1 »

Kod?? jag fattar inte vad du menar?? Jag trodde man måste ha fjarr kontrollen for at kopla ur startsparren..... ps. kanske jag ar en gammal tant?? skoj till sidan , har skruvat ratt mycket i min tid men bara på skotrar och gamla fordar (UTAN elektonik) lol...
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

-censurerat- det kanske inte var så bra som sagt..
Arctic_1
Posts: 168
Joined: 24 Feb 2004, 21:13
Location: Norway

Post by Arctic_1 »

Har kollat inuti båda nycklarna och hittar ingen lapp dar..skriva in med gas pedalen??? har inte fått med något kodkort, forklara lite mera ar du snall Vargen..

Nu har jag kollat i instruksjons boken och hittar inga andra opplysningar dar, nar det gjelder icke fungerande nycklar sager boken bara: Ta kontakt med volvo......
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

Det finns en liten klisterlapp.. hmm.. men som Renée sa så kanske det inte är så bra att snacka om sådant här.. censurerar mitt inlägg om detta och vill du veta mer om nyckeln kan du maila mig..
Arctic_1
Posts: 168
Joined: 24 Feb 2004, 21:13
Location: Norway

Post by Arctic_1 »

Ok då gjør jag det!.
Ninna
Posts: 7
Joined: 05 Nov 2004, 10:07
Location: Sweden

Post by Ninna »

Vad menar Vargen med att man skall hítta tråden?
var sitter mottagaren till kodlåset i en Renault Laguna Rxe -96
jag tycker att vår är väldigt okänslig.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

jag fattar inte varför denna tråden ligger här överhuvudtaget??? multimedia??? det är ju inte stereons fjärr vi pratar om...
CLIO SPORT
Posts: 13
Joined: 13 Nov 2004, 14:19
Location: Sweden

Post by CLIO SPORT »

man kan prova att synka fjärrarna om en nyckel inte funkar.. De gör man genom att hålla inne lås knappen inne i bilen tills låsen hoppar till 2ggr. Direkt efter de så trycker ni på en fjärr nyckel tills låsen hoppar upp 2ggr...den andre nycklen prog du direkt efter nyckel 1! :) (japp de finns en kod man kan knappa in)
zapoq
Posts: 94
Joined: 27 Aug 2003, 19:14
Location: Sweden
Contact:

Post by zapoq »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tony</i>
<br />jag fattar inte varför denna tråden ligger här överhuvudtaget??? multimedia??? det är ju inte stereons fjärr vi pratar om...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Inte jag heller, men den hamnade under multimedia efter en "omrenovering" i forumet tydligen...
zapoq
Posts: 94
Joined: 27 Aug 2003, 19:14
Location: Sweden
Contact:

Post by zapoq »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tony</i>
<br />jag fattar inte varför denna tråden ligger här överhuvudtaget??? multimedia??? det är ju inte stereons fjärr vi pratar om...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Inte jag heller, men den hamnade under multimedia efter en "omrenovering" i forumet tydligen...
clu006
Posts: 1
Joined: 16 Aug 2006, 11:33

Nyckel som inte öppnar

Post by clu006 »

Min öppnade inte om jag inte satt i bilen och tryckte på knappen med nyckeln en decimeter från mottagaren.Bytte mottagaren i taket 100:- på skroten och det blev genast bättre.Nu kunde jag stå utanför bilen men var tvungen att rikta nyckeln.Gjorde ren den svarta kåpan på insidan och kunde lägga till ett par meter.Bytte även ir-dioden i nyckeln 19:- på Kjell & Co och nu kan jag stå bakom bilen,3 meter från sidan och en meter från bilen framifrån.Bilia ville ha 700:- för felsökning och runt 1500:- att åtgärda felet men helst ville de att jag skulle skaffa en nyare bil."Onödigt att lägga så mycket pengar på en gammal häck".
Anders
Post Reply