ECC problem
Moderator: Forumpolisen
-
Hjälp med diod på kompressorn
Hejsan!
Jag hade justrulmed min kopressor den sluta fungera när bilen varava mer än 2300v.
JDem sa precise som ni handra skrivit på forumet att det var ett motstån/diod som gått sönder i kompressorn.
Jag hade dåturen att hitta en bättre begangnad på skroten som jag bytade ut min mot. Denna höll dock bara en kortare period och nu är det samma fel igen. Jag undrar nuom där är någon som vet varaför dem går sönder och om någon vet om man kan plocka isär kompressorn och byta bara själva moståndet/dioden?
Jag hade justrulmed min kopressor den sluta fungera när bilen varava mer än 2300v.
JDem sa precise som ni handra skrivit på forumet att det var ett motstån/diod som gått sönder i kompressorn.
Jag hade dåturen att hitta en bättre begangnad på skroten som jag bytade ut min mot. Denna höll dock bara en kortare period och nu är det samma fel igen. Jag undrar nuom där är någon som vet varaför dem går sönder och om någon vet om man kan plocka isär kompressorn och byta bara själva moståndet/dioden?
/Jimmie
Borde ju gå. De har ju fått ihop den någon gång.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
vet du vad som går sönder om du har en sprängskiss ??
eftersom den du har är trasig kan man ju plocka ner och mäta på dom olika komponenterna lr ge den till en som är mer kunnig som kan mäta vad som går sönder..
eftersom den du har är trasig kan man ju plocka ner och mäta på dom olika komponenterna lr ge den till en som är mer kunnig som kan mäta vad som går sönder..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen