Hyr byter man torkarmotor på Clio I -01?
Moderator: Forumpolisen
Re: Hyr byter man torkarmotor på Clio I -01?
Hej!
För framtida besökare. Hade samma problem med min Clio -02, torkarmotorn (Valeo) lade av. Letade efter en ersättningmotor på skroten men de är enligt svar därifrån eftertraktade (för att de har en tendens att gå sönder förmodligen).
Ville inte ge 3500kr hos Bilia, efter tips på ett tyskt forum öppnade jag motorn och en av ledbanorna i "locket" var av, kopparbläcket hade alltså gått av. På det tyska forumet var det många som hade haft samma problem och samma lösning: 30 sekunder med lödpennan.
Därefter funkar nu motorn fint...
/Pagoden
För framtida besökare. Hade samma problem med min Clio -02, torkarmotorn (Valeo) lade av. Letade efter en ersättningmotor på skroten men de är enligt svar därifrån eftertraktade (för att de har en tendens att gå sönder förmodligen).
Ville inte ge 3500kr hos Bilia, efter tips på ett tyskt forum öppnade jag motorn och en av ledbanorna i "locket" var av, kopparbläcket hade alltså gått av. På det tyska forumet var det många som hade haft samma problem och samma lösning: 30 sekunder med lödpennan.
/Pagoden
Johan Pagedin
Äger: Renault Grand Scenic II 2.0, 2004
Ansvarar även för en: Renault Megane II 1,6 16V, 2004
Äger: Renault Grand Scenic II 2.0, 2004
Ansvarar även för en: Renault Megane II 1,6 16V, 2004
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Det där har jag redan beskrivit här på någon tråd. Går alldeles utmärkt att laga dessa på div. renåer...pagoden wrote:Hej!
/Pagoden
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem