RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Till salu nytt projekt.
Moderator: Forumpolisen
en bild till hoppas ni ser skillnaden på kablarna

Har även tagit bort dörrsidorna då dom behövde fixas,skall även dra in kablar till elhissar och centrallås,och montera elhiss på vänstersidan då dörren var bytt men inte hissen,det skall även bli kablage till dom nya speglarna,men dom måste jag göra själv....

Har även tagit bort dörrsidorna då dom behövde fixas,skall även dra in kablar till elhissar och centrallås,och montera elhiss på vänstersidan då dörren var bytt men inte hissen,det skall även bli kablage till dom nya speglarna,men dom måste jag göra själv....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Jo jag har 2st kompletta kablage,så det löser sig..mange wrote:Som du säger så var den nog tänkt som en showbil... annars så kapar man inte alla kablar på detta viset... jaja du har ju några donatorbilar så det löser sig väl
och 2 tankar,(lr 4st om man räknar att det är 2 på varje bil)
Last edited by Tony on 27 Nov 2007, 09:07, edited 1 time in total.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Först skall jag fix så jag får igång orginalmotorn,så den går att köra..Tumic wrote:blir det orginal motor eller en f7p? eller kanske tillockmed en f7r?
sedan blir det en roligare motor.. vilken det blir får ni se senare. men det blir inte f7r,f7p lr B18ft..
Idag fixade jag lite med ratten,man sitter ju som en apa i R5,tänkte ändra på det.

annan rattstång,kolla vinkelskillnaden,gte underst... nya blir ställbar
monterad i bilen längre ner och längre bak

har även monterat centrallåsmotorer och elhissar på bägge sidor, skall modda kablaget till dörrarna ikväll,då blinkersen i speglarna har tillkommit,sedan det monteras...

annan rattstång,kolla vinkelskillnaden,gte underst... nya blir ställbar

monterad i bilen längre ner och längre bak

har även monterat centrallåsmotorer och elhissar på bägge sidor, skall modda kablaget till dörrarna ikväll,då blinkersen i speglarna har tillkommit,sedan det monteras...
stoppat i kablarna i dörrarna idag,även stoppat dit en instrumentpanel för att kolla skillnaden på vart orginaratten sitter
enorm skillnad nu sitter man perfekt..
Ett annat problem som blivit större är att växelspaken nu hamnat längre fram,så det måste jag lösa åxå...
skall börja mecka med stolsskenor imorgon.
Har börjat fippla lite med vingen,den satt monterad med kardborreband
så jag måste ta bort allt klister till kardborrebanden och limma fast den permanent..

Ett annat problem som blivit större är att växelspaken nu hamnat längre fram,så det måste jag lösa åxå...
skall börja mecka med stolsskenor imorgon.
Har börjat fippla lite med vingen,den satt monterad med kardborreband

jobbigaste är att jag måste byta typ alla kablage pga att det är klippt lite i varje..mange wrote:kardborreband![]()
blir nog bra den där när du fått styra till allt

så det blir ganska mycket el jobb,även ett larm som jag har liggande skall in (det följde med i en av dom 5 gte jag ägt)

-
Gör man ett sådant klipp Tony, så kanske man får stå ut med att det är lite (eller för all del mycket...) klippt...
Jag såg den lille tuffingen när jag var uppe hos Dennis senast, och det är bara att gratulera & önska lycka till med jobbet!

Jag såg den lille tuffingen när jag var uppe hos Dennis senast, och det är bara att gratulera & önska lycka till med jobbet!

Renée Håkansson, CRS #31
*** Det finns en Renault för varje tillfälle - och ett tillfälle för varje Renault! ***
*** Det finns en Renault för varje tillfälle - och ett tillfälle för varje Renault! ***
Tack tack. tur att man har dennis åxå,man veta aldrig vilka galna ideer man kan få..Miss Mégane wrote:Gör man ett sådant klipp Tony, så kanske man får stå ut med att det är lite (eller för all del mycket...) klippt...![]()

-
Jodu, han är verkligen super!
Och har väl en del erfarenhet både av "galna" idéer och"galna" jobb...
typ AC-installation/byte i Mégane (varför köpa en med AC från början när Dennis kan få leka Renault-fabrik?
), totalt-från-scratch-renovering Biturbo (inte mkt prylar i en sådan nej...), "Espace F1/2", "eldig Fuego" osv. Så om det blir en Renault Super-Duper-5 också... tja, den saknas ju faktiskt fortfarande... så welcome!
Med hans kunskap och envishet så brukar han ju lösa det mesta.
För Jockes del positivt nu iom att Biturbo-jobbet börjat tuffa framåt, för min egen del gläds jag otroligt mkt åt något ändå lite mer jordnära, nämligen att det finns hopp om 21:an snart!!!

Med hans kunskap och envishet så brukar han ju lösa det mesta.

För Jockes del positivt nu iom att Biturbo-jobbet börjat tuffa framåt, för min egen del gläds jag otroligt mkt åt något ändå lite mer jordnära, nämligen att det finns hopp om 21:an snart!!!

Renée Håkansson, CRS #31
R-5 Jag är oskyldig. -Sätter bara massa ideer i Tony's hjärna.
De övriga sakerna kan jag däremot känna mej skyldig till.
De övriga sakerna kan jag däremot känna mej skyldig till.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem