Ratten rak, bilen svänger.

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

RolandM

Post by RolandM »

chh wrote:Kolla om dom tillhör MRF, isåfall är dom förpliktigade enl deras avtal att följa ARNS beslut.
Bra tips, dessvärre verkar de inte vara det för det står inget om MRF på deras hemsida eller på mina kvitton eller orderbeställning.

Noterar i hast att Mekonomen skriver på sin hemsida att de följer ARN:s beslut, de kan kanske vara ett framtida alternativ för mig till RSC på sådant som RSC är dyra på. :)
SBT är tack och adjö från min sida, jag orkar inte med bråkiga, otrevliga företag som inte förstår att "customer is King!"
Hälsar
Roland Mabo, Solna
*
Mégane II Touring 1,6 16V Elegance -04
mille08

Post by mille08 »

bor själv i solna, precis köpt en renault. Hade tänkt åka in dit för att fixa bakrutetorkaren. Men fyyy fan säger jag!!! Hur kan man göra så mot sina kunder. Utan kunder så tjänar dom ju inga pengar. Vet dom inte att folk pratar när dom varit med om något dåligt. Puckon!!!!

Här har dom förlorat en till kund!!
Emilios Silverörn, Renault Laguna 1.8 Touring-01
Renault clio 2.0 sport-02
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

mille08 wrote:bor själv i solna, precis köpt en renault. Hade tänkt åka in dit för att fixa bakrutetorkaren. Men fyyy fan säger jag!!! Hur kan man göra så mot sina kunder. Utan kunder så tjänar dom ju inga pengar. Vet dom inte att folk pratar när dom varit med om något dåligt. Puckon!!!!

bakrutetorkaren fixar en händig man snabbt, kärvar den lr har den släppt från glaset lr bägge?? om den släppt från glaset gör rent limma med glassilicon.funkar på min... om den kärvar plocka bort plastplutten på torkararmen lossa muttern dra av torkaren (brukar sitta hårt avdragare hjälper)gör rent så ser du ett låsclips på axeln, lossa det tryck ut axeln, fetta in sdom :evil: :evil: :twisted: :twisted: återmontera så funkar det länge som :evil: :evil: lycka till.......
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
mille08

Post by mille08 »

Tony wrote:
mille08 wrote:bor själv i solna, precis köpt en renault. Hade tänkt åka in dit för att fixa bakrutetorkaren. Men fyyy fan säger jag!!! Hur kan man göra så mot sina kunder. Utan kunder så tjänar dom ju inga pengar. Vet dom inte att folk pratar när dom varit med om något dåligt. Puckon!!!!

bakrutetorkaren fixar en händig man snabbt, kärvar den lr har den släppt från glaset lr bägge?? om den släppt från glaset gör rent limma med glassilicon.funkar på min... om den kärvar plocka bort plastplutten på torkararmen lossa muttern dra av torkaren (brukar sitta hårt avdragare hjälper)gör rent så ser du ett låsclips på axeln, lossa det tryck ut axeln, fetta in sdom :evil: :evil: :twisted: :twisted: återmontera så funkar det länge som :evil: :evil: lycka till.......
Den fungerar inte alls. Sen så har den lossnat lite från glaset. Är inte direkt händig av mig. är rädd att jag ska paja glaset. :oops:
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

om du öppnar glasluckan kärvar torkaren då? så motorn går inte alls,lr är det bara torkaren som inte rör sig??
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
mille08

Post by mille08 »

Motorn går inte alls.
RolandM

Post by RolandM »

Ja trist är det. Deras problem är att de inte kan hantera reklamationer på ett trevligt sätt. Nå, det finns många andra verkstäder.
Renault Service Center i Väsby har jag väldigt fina erfarenheter av och som medlem i klubben får man ju rabatt hos dem. Kundmottagaren där trivs med sitt jobb och sånt smittar av sig. Nackdelen med RSC är det är något dyrare, men jag känner mig tryggare som kund och det är ju också värt pengar.
Hälsar
Roland Mabo, Solna
*
Mégane II Touring 1,6 16V Elegance -04
Post Reply