kmfdm wrote:Nu har du tappat tråden Ullis. F1 å nordiska är två skilda saker.
Det pratar vi inte om här. Inte kappkörning på E6 heller. Återgå till ämnet

F1 var det.
Har fått kommentarer på jobbet - "vem var det som körde trädgårdstrimmern"? Jaja...landskapsarkitekt kanske passar Heikki bättre?
Statist i äntligen hemma...

OK sorry du har rätt!
Jag har själv blivit mobbad för Heikkis svala insatser.
Var på kundbesök idag och fick försöka förklara vad som hänt med Renault.
Det gick till och med så långt att någon frågade om jag bytt stall.
Det blev en "het" diskussion som dock lugnade ner sig när jag nämde Rögles insatser.
Tycker i alla fall att det skulle vara supertrsit om hela säsongen kommer att domineras av Ferrari.
Ok det var första recet så jag kanske skall tagga ner lite.
Men å andra sidan det är faktiskt F1 och då skall man baske mig leverera.
Så här tyckte Flav
"Heikki's performance? I think everyone could see on TV and I don't need to protect anyone, it was rubbish. What else an I say? If I tell you it was good then I'm a complete idiot," Briatore said to Reuters. "It wasn't very good, when you start like that you don't have any trouble getting better, there's plenty of room for improvement. It wasn't the Heikki we know from testing. I don't know what happened. We know he is good, but this performance was so bad and we have to try to get the real Heikki for the next race."
Hoppas att den riktige Heikki kommer till Malaysia...
Det spekuleras hej vilt kring säsongen och klart är väl i alla fall att Ferrari tycks vara det absoluta favoritstallet med Kimi i spetsen.
Vad jag kan förstå så har övergången från Michelin till Bridgestone ha skadat de flesta fd Michelinstallen i olika grad. McLaren tycks vara det stall som i daxläget ha fått till sitt paket allra bäst. Men i och med att Renault i princip har hittat sin ultimata balans i samarbete med Michelin visste man redan från början att ett däckbyte kan komma att innebära vissa svårigheter. Detta fick man också erfara redan med 2006 års bil. Genast var McLaren avsevärt snabbare än Renault.
Och vad värre är så tycks Renault vara det stall som har drabbats hårdast av däcksbytet.
För att hela paketet skall fungera krävs att man förutom en bra förare, bra bil - motor chassi etc, även har däck som harmoniserar med hela kitet. Hittar man inte rätt balans så kan det vara kört. Ibland kan man förlora 1-2 sekunder / varv.
Nu krävs mycket jobb inför nästa race. Tror dock inte att man kommer att hinna justera så mycket. I Malaysia har man tre testdagar så vi får hoppas på det bästa.
Mors