Transport från Tyskland

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

kmfdm

Post by kmfdm »

Magnus Bjelk wrote:Med SPA menar du förstås racerbanan i Belgien, eller hur :wink:
:lol: Ja, nåt annat SPA är väl inte att tänka på...Förresten - kanske en heldag i tvätthallen då :P Lite rubbing, cleaning, lackmassage, vaxning, mm...fast, det är väl inte alla tjejer som "gillar" sånt :oops:

Mange - det finns säkert ett SPA i SPA som passar flickor som INTE gillar motorsport också. Tångbad, lermasker, ansiktsbehandling, tarmsköljning - usch så tråkigt... :roll:
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
mange
Forumpolis

Post by mange »

Det finns säker nått i spa för de kvinnor som inte gillar motorsport 8) men minen man skulle få när "hon" kommit på att det finns en bana som heter spa skulle vara obetalbar... eller hur :lol:
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
fuzzion
Forumpolis

Post by fuzzion »

kmfdm wrote: :lol: Ja, nåt annat SPA är väl inte att tänka på...Förresten - kanske en heldag i tvätthallen då :P Lite rubbing, cleaning, lackmassage, vaxning, mm...fast, det är väl inte alla tjejer som "gillar" sånt :oops:

Mange - det finns säkert ett SPA i SPA som passar flickor som INTE gillar motorsport också. Tångbad, lermasker, ansiktsbehandling, tarmsköljning - usch så tråkigt... :roll:
De där lät nästan lite kinky :P

För att återgå till ämnet.. :)
Buren gick för 50 Euro så nu behöver jag inte fundera mer över det :shock:
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
kmfdm

Post by kmfdm »

mange wrote:Det finns säker nått i spa för de kvinnor som inte gillar motorsport 8) men minen man skulle få när "hon" kommit på att det finns en bana som heter spa skulle vara obetalbar... eller hur :lol:
Vet inte ALLA TJEJER att det finns en bana i Belgien som heter SPA? vad är det för okunniga bimbosar du umgås med Mange :wink: Men ordet SPA kommer nog från orten SPA...och, chansen att få se snygga killar är nog större PÅ SPA än att åka på SPA...fast, det brukar väl finnas en del kuttersmycken för er pojkar att titta på i samband med racen åxxå :roll:

:( Tråkigt att buren blev såld Johan. Du får gå en svetskurs och lära dig hur man gör en bur själv, eller hålla ögonen öppna. Finns det ingen i Sverige? Var det inte någon Kruse som hade Mégane Coupé och tävlingskörde med? Har i alla fall hört en kille som heter Niklas på braBil i GBG (kundmottagning) snacka om nån coupé. Vet dock inte om det var bur i den, eller nåt sånt...Finns det inte en massa rally-snubbar i Värmland som har kontakter?
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

mange
Forumpolis

Post by mange »

kmfdm wrote: Vet inte ALLA TJEJER att det finns en bana i Belgien som heter SPA? vad är det för okunniga bimbosar du umgås med Mange :wink: Men ordet SPA kommer nog från orten SPA...och, chansen att få se snygga killar är nog större PÅ SPA än att åka på SPA...fast, det brukar väl finnas en del kuttersmycken för er pojkar att titta på i samband med racen åxxå :roll:
Efterssom man är kille och inte gillar att göra flera saker halvdant så om jag tittar på bilar så blir jag lätt lite för fokuserad och glömmer bort brudarna :oops:
Och så en liten anekdot. För väldigt länge sedan precis när volvo hade kommit med sin T-gul så var jag och några polare i v-ås och i filen bredvid oss så så stod en t-gul. Så vi tre bilintesserade ungdommar satt och tittade på volvon. Helt plötsligt ser vi pekar de i volvon finger åt oss och ser jävligt arga ut. Då förstår vi att i volvon sitter det tre snygga brudar :oops: så som sagt lätt att bli lite för fokuserad när man ser en intressant bil :lol:

Jag har nog haft otur i tjejvalet för av de man har varit tillsammans med så tror jag inte att nån vetat att det finns en bana i spa :lol: man kanske tänka om och fråga lite motorsport/bil frågor redan när man träffas :lol:

OJOJOJ va OT detta blev 8)
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
fuzzion
Forumpolis

Post by fuzzion »

kmfdm wrote:
mange wrote:Det finns säker nått i spa för de kvinnor som inte gillar motorsport 8) men minen man skulle få när "hon" kommit på att det finns en bana som heter spa skulle vara obetalbar... eller hur :lol:
Vet inte ALLA TJEJER att det finns en bana i Belgien som heter SPA? vad är det för okunniga bimbosar du umgås med Mange :wink: Men ordet SPA kommer nog från orten SPA...och, chansen att få se snygga killar är nog större PÅ SPA än att åka på SPA...fast, det brukar väl finnas en del kuttersmycken för er pojkar att titta på i samband med racen åxxå :roll:

:( Tråkigt att buren blev såld Johan. Du får gå en svetskurs och lära dig hur man gör en bur själv, eller hålla ögonen öppna. Finns det ingen i Sverige? Var det inte någon Kruse som hade Mégane Coupé och tävlingskörde med? Har i alla fall hört en kille som heter Niklas på braBil i GBG (kundmottagning) snacka om nån coupé. Vet dock inte om det var bur i den, eller nåt sånt...Finns det inte en massa rally-snubbar i Värmland som har kontakter?
Mjo, knappt 500:- för en bur hade varit ett fynd.
Det finns färdiga burar till Mégane från tex. OMP & de kostar ungefär 4000-6000:-
Vet att bland annat Sandtler säljer dem.
Men en bur som svetsas på plats borde bli stabilare.

Vi har svetsare på jobbet men det borde vara någon som har erfarenhet av just burbygge.
Det finns säkert många kunniga där ute i Värmlandsskogarna men jag har inte letat aktivt efter en bur utan hittade denna för 50 € på Ebay.
Det stämmer bra att Jonas Kruse körde Maxi Mégane på 90-talet men dessvärre såldes bilen & alla reservdelar till Danmark. (Jag ringde & frågade efter delar, efter min lilla staketfärd för ett par år sedan)

(Värdelöst vetande: Man ser hans företag/verkstad (ligger i Vålberg) om man åker tåg från Göteborg mot Karlstad, brukar stå en gul släpkärra med texten Renault utanför)
:)

Tråkigt nog kördes aldrig Mégane Cup-serien i Sverige så jakten på de delarna pågår ute i Europa.
De är i alla fall billigare än de få Maxi-delar som går att hitta!
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
mange
Forumpolis

Post by mange »

Somsagt ett bra pris var det på buren...
Jonas kruse har (som ni säkert redan vet) renaultsport argenturen i sverige kan ju höra vad en ny bur kostar genom han.

Brevid kruse i vålberg så ligger det även en mycket duktig burbyggare men då får du nog minst räkna med 15 000 kr.

Det svåraste med att bygga själv är väl att bocka rören men har man en bra maskin till det så är det bara att börja :D
Biltema hade en men tror knappast att den klarar av att böja rör till en bur

Om du inte redan vet det så har Rejsa en massa trådar om burbyggen och vad som krävs vid besiktning och även vid typning (kanske inte så aktuell i detta fallet)
Ex http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13250
Image
fuzzion
Forumpolis

Post by fuzzion »

Om han skulle kunna få fram en bur så ligger den säkert på minst 7-8 papp.
Med tanke på att original CUP buren som detta var, kostade cirka 600 € + moms 2001.

Jag har kontakt med en snubbe på Renault Sport i Tyskland som är riktigt trevlig &
han sa att det börjar bli dåligt med Mégane (Cup/Maxi) delar.

Men det skadar inte att höra efter.

Tack för direktlänken till Rejsa tråden :)
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
kmfdm

Post by kmfdm »

Du ser Johan, med lite tur så blir du säkert inburad :lol: i din Coupé så småningom. Önska dig en i födelsedaxpresent...bröllopspresent :oops: eller nåt.

:arrow: Mange - T-gul är väl ändå den absolut fulaste Volvon, även om det fanns krut under huven. Det måste ha varit brudarna ni spanade på :shock: :lol:
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

fuzzion
Forumpolis

Post by fuzzion »

kmfdm wrote:Du ser Johan, med lite tur så blir du säkert inburad :lol: i din Coupé så småningom. Önska dig en i födelsedaxpresent...bröllopspresent :oops: eller nåt.
Jo det blir jag nog :)
Undrar vem som skulle vilja ge mig en bur i födelsedagspresent :roll:
Bröllopspresent? Haha, nja bröllop får vänta ett tag :)
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
mange
Forumpolis

Post by mange »

kmfdm wrote:
:arrow: Mange - T-gul är väl ändå den absolut fulaste Volvon, även om det fanns krut under huven. Det måste ha varit brudarna ni spanade på :shock: :lol:
Jag ursäktar mig med att den var väldigt omskriven när den kom så det var nog snarare därför vi tittade :D (för volvo har jag som tur e alldrig varit intresserad av 8) )
De hade varit bättre om vi tittade på brudarna för då hade man nog inte vågat stirra så länge :lol:
Image
kmfdm

Post by kmfdm »

:shock: mange! Jag såg en T-gul idag :lol: Men jag såg inte vad som körde :!: Volvo har patent på fula gula färger. Den sås-gula S40:n tar priset. Bernaisesås, currysås eller hollandiasås...härliga nyanser på en Volvo...Nu har vi halkat bort från ämnet, och borde verkligen bli inburade i en gul Mégane Coupé :wink:
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

fuzzion
Forumpolis

Post by fuzzion »

Nu drar jag upp en "gammal" tråd men nu har jag fått tag på en Mégane Cup bur!
I Sverige dessutom.
Fick buren & en uppsättning 16" fälgar för 2500:- :)
Leverans sker på tisdag.
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
kmfdm

Post by kmfdm »

:) Lite glad trots eländet i garaget då? Qul att du hittade bur!
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

mange
Forumpolis

Post by mange »

skoj att det blev en bur tillslut
Image
Post Reply