Har börjat laga rost, men eftersom svetsen inte ville fungera så har jag just nu bara presterat ett hål och en plåt som passar i hålet[emoji3]
Kul med rost, det som man såg var en bubbla stor som en enkrona, men när man kapade isär så var innrebalken desto mer rostig.
Bild på hål[emoji14]
Sen så har jag börjat bromskonverteringen, har plockat isär frambromsar och borrat bort skölden till trumman. Sen är det bara att montera dit skivor från r8.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Tack!
Har fortsatt bromsuppdateringen. För att SFRO besiktiga måste man ha 2 krets bromssystem. Därför så har jag slipat lite i orginalupphängningen av huvudbromscylindern, borrat extra hål i en huvudbromscylinder från R5 och kortat pinnen till cylindern.
Återstår att fixa 2 behållare och fixa den konstiga anslutningen och lösa bromsljusfrågan[emoji3]
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Har dessutom börjat att fixa med motorn. Har inte tid att plocka isär+ att den ser ok. Detta gör att jag bara skall byta lite grejor utanpå motorn och hoppas att den fungerar bra[emoji14]
Har börjat med att byta till ny tryckplatta och lamell ny
Samt byta vattenpump och fräscha upp remskivor