Topplock Clio
Moderator: Forumpolisen
-
- Posts: 460
- Joined: 27 Nov 2009, 22:52
- Location: Sjövik
Re: Topplock Clio
Roligt att du vill satsa på den för den va verkligen i bra skick! =)dime wrote:Nu har jag bestämt mig,det ska bli en 2.0 i den. Vad är det jag behöver förutom motor? Passar den rakt av? Kan man ha en 2.0 från mk3,den med 200 hk? Tack på förhand
Hoppas allt löser sig men som Tony säger så är det lite jobbigt med digital hastighetsmätare som går via ABS kransar från och med clio 172 fas 2 (alltså med tre-kantiga framlampor).
sedan borde väll en 197hk motor passa på en växellåda från en clio 172hk fas1 (med hastighetsmätarwire)? inte säker på detta!
Sedan vet jag inte om man kan få i en clio sport's motorkabelhärva ansluten till en clio 16v's skarvarna är isåfall bakom säkringscentralen inne i bilen på clion... bakom höger högtalargaller där du hade små diskanter som någon satt i din bil. Inte dem i dörrarna då utan dem på instrumentbrädan.
Har kikat runt med lite kompisar som har fräsar också och det billigaste planingen jag hittade va väll 3000kr om han får ett tomt rent block. så då måste man demontera hela motorn och rensa + tvätta den på grejor och smuts.
Sedan skall allt ihop igen och monteras ner i bilen igen!
Hittade du några snälla kompisar som ville hjälpa dig med ett motorbyte måntro?
Hade jag inte haft massa andra projekt hade det varit roligt att vart med!
@Tony, Dime behöver väll hela motorkabelhärvan och i värsta fall hela kabelhärvan för hela bilen?!
Styrbox från 172an givetvis och sedan något som man löser bort startspärren med?! Vet hur irriterande det är med strulande startspärrar!
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo