Trim till r12a.
Moderator: Forumpolisen
Re: Trim till r12a.
Det har väl med hur mycket du överladdar och flödet på luften?würth wrote:Dom säger att det blir isbildning då. men vad jag vet så ska det också funka. fårse.Tony wrote:lr så suger man genom en förgasare i stället, lr skiter i förgasaren rakt av och sätter på insprutning. passar inte någon R18/fuego turbo motor rakt på ???
I storbrittanien finns det ju nötter som plockar ut 3-400 hästar ur en förgasar-1.4 i R5 GTT, så problemet med isbildning borde ju inte vara för stort?
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Re: Trim till r12a.
---------------Joakim16v wrote:würth wrote:Tony wrote: så suger man genom en förgasare i stället, quote]
Det har väl med hur mycket du överladdar och flödet på luften?
I storbrittanien finns det ju nötter som plockar ut 3-400 hästar ur en förgasar-1.4 i R5 GTT, så problemet med isbildning borde ju inte vara för stort?
Suger du Genom förgasarn så blir det Is .
Men förgasarn i R5 Gt turbon trycksätts efter turbon då blir det ingen Is .
Trend AB sålde en sats på 70Talet avsedd för Volvo 140 /B20 där sög man genom en Weber 40/45 DCOE , Men använde du inte förvärmingen med vatten från motorn så var förgasarn som en isklump på hösten vid fullt Efekt utag . Vintern helt hopplöst att åka . Sommarn funka det någolunda , svaga länken var wasgate och röret , de sprack hela tiden .