Trim till r12a.

Renaulter 25 år eller äldre.

Moderator: Forumpolisen

User avatar
Joakim16v
Posts: 2139
Joined: 22 May 2007, 11:34
Location: Stockholm

Re: Trim till r12a.

Post by Joakim16v »

würth wrote:
Tony wrote:lr så suger man genom en förgasare i stället, lr skiter i förgasaren rakt av och sätter på insprutning. passar inte någon R18/fuego turbo motor rakt på ???
Dom säger att det blir isbildning då. men vad jag vet så ska det också funka. fårse.
Det har väl med hur mycket du överladdar och flödet på luften?

I storbrittanien finns det ju nötter som plockar ut 3-400 hästar ur en förgasar-1.4 i R5 GTT, så problemet med isbildning borde ju inte vara för stort?
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Bengt
Posts: 674
Joined: 09 Dec 2002, 09:34
Location: Sweden

Re: Trim till r12a.

Post by Bengt »

Joakim16v wrote:
würth wrote:
Tony wrote: så suger man genom en förgasare i stället, quote]

Det har väl med hur mycket du överladdar och flödet på luften?

I storbrittanien finns det ju nötter som plockar ut 3-400 hästar ur en förgasar-1.4 i R5 GTT, så problemet med isbildning borde ju inte vara för stort?
---------------
Suger du Genom förgasarn så blir det Is .
Men förgasarn i R5 Gt turbon trycksätts efter turbon då blir det ingen Is .

Trend AB sålde en sats på 70Talet avsedd för Volvo 140 /B20 där sög man genom en Weber 40/45 DCOE , Men använde du inte förvärmingen med vatten från motorn så var förgasarn som en isklump på hösten vid fullt Efekt utag . Vintern helt hopplöst att åka . Sommarn funka det någolunda , svaga länken var wasgate och röret , de sprack hela tiden .
Post Reply